י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גזירת המעונות

השר בן צור תוקף את החלטת הייעוץ המשפטי: "התבצרות תמוהה"

השר יואב בן צור תוקף במכתב חריף ליועמ"שית את ההחלטה לדחות את ביטול הסבסוד במעונות היום בשלושה חודשים בלבד. בן צור מאשים את הייעוץ המשפטי בהתעלמות מטיעוניו המשפטיים ובתשובות לא מקצועיות לטיעוניו. כל הפרטים

השר בן צור תוקף את החלטת הייעוץ המשפטי: "התבצרות תמוהה"
שר העבודה יואב בן צור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות החלטת היועצת המשפטית לממשלה להיעתר באופן חלקי לדרישתו של שר העבודה יואב בן צור ולדחות את גזירת מעונות היום למשך שלושה חודשים בלבד, השר בן צור שלח הבוקר (רביעי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, בו הוא תוקף באופן נחרץ את חוות הדעת המשפטית - "דחייה קצרת מועד, מצג שווא באמצעות פתרון זמני שרק יעמיק את הבעיה", כתב. 

את מכתבו פותח השר בן צור וכותב: "קראתי בעיון רב את חוות דעתכם אשר מתעלמת לחלוטין מחלק מהטיעונים המשפטיים, וחלקם האחר זכו לתשובה בלתי עניינית ובלתי מקצועית בעליל, תוך התבצרות תמוהה בעמדה המנוגדת לחלוטין מתכלית הסבסוד של מעונות היום". 

לדבריו, "החלטתכם על דחיית הגזירה לתקופה בת שלושה חודשים בלבד, אינה נובעת ממניעים מוסריים. היא מהווה תוצאה ישירה לטיעונים כבדי המשקל שהצגתי בדיונים עד כה. ומשכך לא היה מנוס בפניכם אלא לתת דחייה קצרת מועד בכדי לעצור את המאבק הצודק והמוסרי באמצעות פתרון זמני - מצג שווא שרק יעמיק את הבעיה".

עוד אמר: "עמדתי היא ברורה ונחרצת, רק דחיה של שנה לפחות תיתן מענה ופתרון עבור אלפי פעוטות, אימהות ומטפלות שעתידם, ביטחונם ורווחתם לוט בערפל.

חרף האמור, כשר הנושא במלוא האחריות בנידון, מחובתי להתריע כבר עתה על העדר יכולת לעמוד בלוח זמנים קצר של שלושה חודשים בלבד ליישום החלטתך. יישום או ניסיון יישום החלטתך בסד הזמנים הנקוב מעבר לעובדה שהוא בלתי ריאלי בעליל, הרי שהוא עשוי להוביל לכאוס מוחלט, בוקה ומבולקה, שתפגע פגיעה אנושה בהתנהלות התקינה של מערכות המשרד עם כל המשתמע מכך. 

"כמו כן", הוסיף, "לנוכח עמדותינו המנוגדות לחלוטין אין לי אלא לתמוה מדוע לא מצאת לנכון כבר במכתבך שבסימוכין להיענות לבקשתי ולאפשר לי לקחת ייצוג עצמאי פרטי. הרי לא יעלה על הדעת שדעתי כשר הממונה על העניין לא תישמע בפני בג"ץ. אי לכך אבקשך לאפשר לי לאלתר לקחת ייצוג משפטי חיצוני. זה זכותי וזו חובתי כשר הממונה על העניין".

מעונות יום יואב בן צור חוק הגיוס גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}