י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרשת הקפיטול

לאחר פסיקת העליון: כתב אישום חדש נגד טראמפ

התובע ג'ק סמית' הגיש כתב אישום מחודש נגד הנשיא לשעבר טראמפ על ניסיונו שלא לציית לתוצאות בחירות 2020. כתב האישום המחודש מעט מצומצם יותר ומוגש לאור פסיקת בית המשפט העליון בחודש שעבר

לאחר פסיקת העליון: כתב אישום חדש נגד טראמפ
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

התובע המיוחד ג'ק סמית' הגיש הלילה (רביעי) כתב אישום חדש נגד דונלד טראמפ בשל מאמציו לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, שהתבטאו בין היתר בהתסערות על הקפיטול של תומכיו. התיק החדש המחזיק את אותן האשמות פליליות אך מצמצם את ההאשמות נגד טראמפ בעקבות חוות דעת של בית המשפט העליון שהעניקה חסינות רחבה לנשיאים לשעבר.

כתב האישום החדש מסיר חלק מכתב האישום שהאשים את טראמפ בניסיון להשתמש בסמכויות אכיפת החוק של משרד המשפטים כדי לבטל את ההפסד שלו. זהו תחום שלגביו החליט בית המשפט העליון, בחוות דעת של 6-3 בחודש שעבר שטראמפ חסין לחלוטין מהעמדה לדין.

כתב האישום החדש מייצג מאמץ ראשון של תובעים לציית לחוות דעת של בית המשפט העליון שכמעט הביטחה שהמועמד הרפובליקני לנשיאות לא יעמוד למשפט לפני הבחירות בנובמבר בתיק בטענה שהוא ניסה לסכל את העברת השלטון. 

בהצהרה בפלטפורמת Truth Social שלו, טראמפ כינה את כתב האישום החדש "אקט של ייאוש" ו"מאמץ להחיות מחדש ציד מכשפות 'מת'". הוא אמר כי במקרה החדש יש את "כל הבעיות של כתב האישום הישן".

גבעת הקפיטול ארצות הברית דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}