י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כשלון המזח הימי

ביידן אישר את התוכנית שנכשלה, למרות שהוזהר

ביידן אישר את התוכנית שנכשלה בסופו של דבר לבנות מזח בעזה, למרות אזהרות כי גלים קשים עלולים להרוס אותו. והמבצע גם יצמצם את הלחץ על ישראל לאלץ לפתוח נתיבים יבשתיים נוספים לסיוע הומניטרי

ביידן אישר את התוכנית שנכשלה, למרות שהוזהר
המזח האמריקאי בחופי עזה צילום: CENTCOM

הנשיא ג'ו ביידן אישר את הקמת המזח הימי הצבאי בעזה, למרות אזהרות כי גלים עלולים להציב אתגרים משמעותיים, והתנגדויות מצד גורמים רשמיים שחששו שהמבצע יפחית את הלחץ מישראל לפתוח נתיבים יבשתיים נוספים בשביל העברת סיוע הומניטרי, כך על פי דו"ח שפורסם ב'וושינגטון פוסט'.

הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID), המפקחת על עבודתה ההומניטרית של ארה"ב בחו"ל, ציטטה גורמים רשמיים שטענו כי הקמת המזח לא תועיל.

המזח הוצמד לחוף של עזה בחודש מאי האחרון בשל החששות הגוברים של רעב בעזה שהניעו את הפנטגון להתחיל להטיל מזון מהאוויר לעזה. המשימה הייתה מלווה בכשלים לוגיסטיים וביטחוניים, כולל ים סוער ששבר את המזח, ביזה של משאיות סיוע ביבשה בדרכן לתוך עזה, וחשש תמידי שהפצצה ישראלית תהרוג את העובדים האחראים על הפצתו. המבצע הופסק סופית בחודש שעבר.

הסוכנות גם גילתה כי למרות תפקידה של USAID כמובילה בסיוע הומניטרי בעזה, לסוכנות הייתה "שליטה מוגבלת" על ההחלטה להשתמש במזח, היכן הוא ימוקם ומי יספק אבטחה. "האמריקאים", נאמר בדו"ח, "צריכים להפיק לקחים מהניסיון שנכשל".

 

מזח ימי עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}