י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תיירים? תשלמו יותר

אפלייה דוחה: המסעדות שמציעות בסתר תפריטים זולים יותר ללקוחות

תחקיר עיתונאי מגלה כיצד מסעדות במרכז ההיסטורי של הבירה הפורטוגלית שומרות תפריטים סודיים עם מחירים מוזלים לתושבים מקומיים, בעוד תיירים נאלצים לשלם יותר

אפלייה דוחה: המסעדות שמציעות בסתר תפריטים זולים יותר ללקוחות
אילוסטרציה צילום: pixabay

תחקיר חדש של העיתון הפורטוגלי "אקספרסו" חושף כי מסעדות מסורתיות בלב ליסבון גובות מתיירים מחירים גבוהים יותר מאשר מלקוחות מקומיים. על פי הדיווח שהובא ב'מאקו' תושבים מקומיים זוכים לתפריטים סודיים עם מחירים מוזלים, ולעיתים אף מקבלים את המחירים המיוחדים באמצעות לחישות, כדי לשמור על דיסקרטיות.

גורמים בענף המסעדות בפורטוגל הדגישו כי אין זה חוקי להפלות בין לקוחות ולגבות מחירים שונים עבור אותם מנות. התאחדות המלונות והמסעדות הפורטוגלית (AHRESP) הבהירה כי לא הייתה מודעת לנוהג זה, והדגישה כי על כל התפריטים להיות גלויים ושוויוניים לכלל הלקוחות.

החשיפה מגיעה בעיצומו של מאבק מצד תושבי ליסבון למזער את השפעות תיירות היתר בעיר. תושבים בעיר פתחו בקמפיינים להפחתת מספר התיירים, ובין היתר דורשים להוציא את רכבי ה"טיק-טוק" הפופולריים מהעיר ולהגביל את השכרת הדירות לתיירים דרך פלטפורמות כמו Airbnb. כיום יש בליסבון כ-20 אלף דירות המיועדות להשכרה לתיירים.

העומס התיירותי משפיע באופן דרמטי על העיר, שמספר תושביה עומד על כ-570 אלף, בעוד בשנת 2023 ביקרו בה 6.5 מיליון תיירים. העלייה בתיירות הובילה לעלייה דרסטית במחירי השכירות בעיר, שהזנקו ב-95% מאז שנת 2015, ומחירי הדירות קפצו ב-186% בתקופה זו. בתגובה, החליטה מועצת העיר להעלות את מס התיירות בליסבון משני אירו לארבעה אירו ללילה.

תופעת תיירות היתר אינה ייחודית לליסבון, והיא מורגשת גם ביעדים נוספים ברחבי אירופה, כמו ברצלונה, ונציה, אמסטרדם ועוד, שם תושבים מתקוממים ומפגינים במטרה להגביל את כמות המבקרים ולשמור על איכות חייהם.

תיירים מסעדות קולינריה ספרד העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}