י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בתוך בקבוק שמפו

סוכל פיגוע דקירה בבית הסוהר - באמצעות מברשת שיניים שהושחזה

שני אסירים ביטחוניים של חמאס תיכננו לבצע פיגוע דקירה נגד סוהרים באמצעות מברשת שיניים שהושחזה, ואשר הוחבאה בבקבוק שמפו. לאחרונה הוחלט על רכישת מברשות שיניים שאינן ניתנות להשחזה

סוכל פיגוע דקירה בבית הסוהר - באמצעות מברשת שיניים שהושחזה
מברשת שיניים שהושחזה והוסבה לדוקרן צילום: דוברות בתי הסוהר

לשירות בתי הסוהר נודע כי בכוונת שני אסירים ביטחוניים של החמאס לפגוע בלוחמי כליאה בבית הסוהר ע"ש גנות באמצעות כלי נשק מאולתר.

הבוקר פשטו לוחמי הכליאה על תאם של האסירים ובחיפוש נמצאה, בתוך בקבוק שמפו, מברשת שיניים שהושחזה והוסבה לדוקרן. כנגד האסירים החלה חקירה. 

רב גונדר קובי יעקובי שיבח את מפקד בית הסוהר גנ"מ דניס בגון ולוחמי הכליאה על פעולתם ההתקפית והנחושה וציין כי "שירות בתי הסוהר כארגון בטחוני ערוך ודרוך, במיוחד בתקופה זו, לתרחישים של ניסיונות פגיעה בסגל על רקע לאומני, וכי למרות הסיכונים - לוחמות ולוחמי הכליאה ימשיכו בשליחותם להגן על שלום הציבור וביטחונו בתוך ומחוץ לחומות". 

לאחרונה, בביקורו של נציב בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי בבית סוהר בצפון עלתה סוגיית ההסבה של מברשות השיניים לדוקרן, במטרה לפגוע בלוחמות ולוחמי הכליאה וכחלק מפיגוע לאומני, והוא הנחה לבחון חלופות. 

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בראשותו של גונדר חאתם עזאם החלו לבחון חלופות תוך איפיון מברשת שיניים רכה וקטנה המותאמת לשימוש האסירים. נבחנו מספר רב של מברשות שיניים ובסופו של תהליך נבחרה "מברשת שיניים לביטחון מקסימלי" אשר גודלה כגודל אצבע ועשויה מחומר רך וגמיש. 

גונדר חאתם עאזם ראש אט"ל שב"ס: "נוכח הסכנה הטמונה במברשות השיניים אשר סופקו עד היום, העלולות לשמש לאחר השחזה - כאמל״ח, הוחלט על רכישת המברשות המותאמות, לטובת ביטחון הסגל. המברשות מהדגם הקודם יועברו תרומה למוסדות אחרים בהם זקוקים להן".

מברשת שיניים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}