י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המאבק של אירופה

הסינים נערכים למכת נגד קשה: זה המחיר שישלמו רכבי היוקרה

הסנונית הראשונה היא הודעה של השלטונות בסין לפיה כפי שבאיחוד האירופי החליטו להטיל מכס על מכוניות מסין, כך מעתה בסין יחליטו להטיל מיסוי על מכוניות מאירופה

הסינים נערכים למכת נגד קשה: זה המחיר שישלמו רכבי היוקרה
היצרנים הגרמנים (כמו BMW שבצילום) בכוננות ספיגה לקראת תגובת נגד של הממשל הסיני על המכסים שהוטלו על רכבים סיניים באירופה ואמריקה הצפונית צילום: BMW

תעשיית הרכב הסינית נמצאת כבר כמה חודשים תחת איום מן האיחוד האירופי: האיחוד האירופי מאיים כבר חודשים בהטלה של מכס על מכוניות שמיוצרות בסין.

היצרנים הסינים מצידם מבטיחים שייצרו באירופה והיחסים בין אירופה וסין לא ילכו למקום טוב אחרי כאלה איומים. הסנונית הראשונה היא הודעה של השלטונות בסין לפיה כפי שבאיחוד האירופי החליטו להטיל מכס על מכוניות מסין, כך מעתה בסין יחליטו להטיל מיסוי על מכוניות מאירופה. אבל בעוד שהמטרה של אירופה היא להגן על האירופים מן הרכב החשמלי מסין, הסינים דווקא רוצים להגן על העם מפני רכב אירופי מזהם.

כך, לפי פרסומים באירופה משרד המסחר והתעשיה הסיני קיים סדרה של פגישות עם יצרני רכב כדי ליידע אותם שהשלטונות בסין נערכים להטלה של מיסוי על רכב מזהם מאירופה. לפי הפרסומים, הסינים יטילו מכסים על רכבים שמצוידים במנועי בנזין בנפח גדול מ- 2.5 ליטר, כלומר רכבי מנהלים ורכבי כביש שטח.

היקף היבוא של הרכבים האלה לסין , לפי פרסומים באירופה, היה בשנה שעברה 1.2 מיליארד דולר. לפי הפרסומים, סין היא כיום השוק העולמי הגדול בעולם לרכבים מתוצרת יצרני רכבי היוקרה הגרמנים: פורשה, מרצדס בנץ, ב.מ.ו ואאודי. מכיוון שכך, המדינה שתיפגע בצורה הקשה ביותר תהיה גרמניה, בה חלק נאה מהייצור של המותגים האלה מבוצע.

 

 

אירופה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}