י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יפה רק מבחוץ

עוזבים את גן העדן: האזרחים נוטשים את המדינה הציורית וזו הסיבה

למרות שמדובר באחד היעדים האטרקטיביים בעולם למגורים ולעבודה, נתונים רשמיים מראים כי במהלך המחצית הראשונה של 2024, כ-100 אלף תושבים עזבו את ניו זילנד

ניו זילנד
ניו זילנד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ניו זילנד, המוכרת כגן עדן עלי אדמות בזכות נופיה המרהיבים, איכות החיים הגבוהה והשקט הפסטורלי, ניצבת בפני משבר חמור: יותר ויותר תושביה בוחרים לעזוב את המדינה. למרות שמדובר באחד היעדים האטרקטיביים בעולם למגורים ולעבודה, נתונים רשמיים מראים כי במהלך המחצית הראשונה של 2024, כ-100 אלף תושבים עזבו את המדינה, בעיקר בשל האטה כלכלית, עלייה ביוקר המחיה והיעדר הזדמנויות עבודה.

במהלך מגפת הקורונה, ניו זילנד הייתה דוגמה עולמית לניהול מוצלח של המשבר, מה שהוביל לחזרת רבים מהתושבים למדינה. אך כעת, המצב הכלכלי המשתנה גורם להם לעזוב שוב, כשהיעד המועדף הוא בעיקר אוסטרליה. הנתונים מצביעים על כך ש-38% מהמהגרים הם צעירים בגילאי 18-30, שמחפשים הזדמנויות עבודה ושכר גבוה יותר במדינה השכנה.

האבטלה בניו זילנד עלתה ל-4.7% ברבעון השני של 2024, והבנק המרכזי של ניו זילנד מזהיר מההשפעה של עזיבת כשרונות על הכלכלה המקומית. התוצר המקומי הגולמי צמח בקצב שנתי של 0.6% בלבד, והרבעון השני של השנה הציג נתוני צמיחה נמוכים מהצפוי. בנוסף, יוקר המחיה ממשיך להעיק על התושבים, עם עליות חדות במחירי המזון, שנמצאים ברמה גבוהה משמעותית מהממוצע העולמי.

האטרקטיביות של אוסטרליה גוברת בעיני הניו זילנדים, בעיקר בשל תנאי המחיה הטובים יותר והזדמנויות התעסוקה המגוונות. החברות הגדולות מעבירות את פעילותן לשם, ותנאי הרילוקיישן המוצעים בתחומים כמו סיעוד והוראה מושכים יותר ויותר תושבים לעבור לארץ הקנגורו.

ניו זילנד, שהייתה פעם סמל לשגשוג וביטחון, מוצאת את עצמה מתמודדת עם שינוי דמוגרפי וכלכלי שמאיים על עתידה. למרות זאת, היא עדיין נחשבת ליעד נחשק בעיני מהגרים מבחוץ, אך עבור תושביה, המציאות משתנה במהירות. 

ניו זילנד אבטלה נטישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}