י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מתאושש מהשבי

אחיו של פרחאן: "הוא נראה גמור, כולו עצמות, זה מפחיד"

ג'ומעה אל-קאדי סיפר על שהותו של אחיו בשבי: "הוא לא פגש אף חטוף בשבי, הוא היה לבד". עוד אמר: "לא האמנו שזה יגמר ככה בטוב כי אנשים מתים. מי ממשיך לחיות בתוך עזה?"

אחיו של פרחאן: "הוא נראה גמור, כולו עצמות, זה מפחיד"
נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה עם פרחאן צילום: דובר צה"ל

ג'ומעה אלקאדי, אחיו של קאיד פרחאן אל-קאדי, שחולץ אתמול במבצע צבאי משבי חמאס, התראיין הבוקר (רביעי) לקלמן ליבסקינד ורועי שרון בכאן רשת ב והתייחס למצבו הפיזי: "הוא נראה גמור, כולו עצמות, זה מפחיד. הוא לא פגש אף חטוף בשבי, הוא היה לבד", אמר ג'ומעה. 

ג'ומעה הוסיף: "לא הספקנו לדבר איתו, אני אישית לא יכולתי לדבר איתו רק נישקתי אותו. לא האמנו שזה יגמר ככה בטוב כי אנשים מתים. מי ממשיך לחיות בתוך עזה? רק מי שאלוהים כתב לו שהוא יחייה". 

עוד הוא סיפר על הקושי הרב שחוותה משפחתו במהלך אחד עשר בחודשים בהם פרחאן היה חטוף: "באחת הפעמים הבן שלו בן העשרים התקשר אליי בחמש בבוקר ואמר לי 'תשמע אני נכנס לעזה גם אם אני אמות, אני רוצה לדעת מה עם אבא שלי ולהביא אותו'. ילד אחר אמר לי 'אני לא יכול לאכול כשאני לא יודע מה אם אבא שלי. גם אם הוא מת אני רוצה לדעת מי הרג אותו'", אמר אחיו של פרחאן.

קרוב משפחה אחר הביע זעזוע לנוכח הרזון של אל קאדי, והעריך כי הוא איבד לפחות 20 קילוגרמים ממשקל גופו במהלך השבי. לדברי הקרוב ששוחח אתמול עם ה'ניו יורק טיימס', אל קאדי לא דיבר הרבה על שהותו במנהרות, אך חלק ניכר מהשבי שלו הועבר בחושך ועם שומריו בלבד.

פרחאן קאדי מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}