י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
פרטים חדשים

הערכה: חמאס איבד קשר עם חטופים | רגע החילוץ: "זה אני, פרחאן, לא לירות"

אל-קאדי שחולץ אתמול משבי חמאס הוחזק בתוך מתחם שהורכב מכמה מנהרות, כשהגיעו החיילים צעק להם: "זה אני, פרחאן, לא לירות". הערכה בישראל כי חמאס איבד קשר עם חלק מהחטופים, ובארגון מנסים לגלות מה עלה בגורלם

הערכה: חמאס איבד קשר עם חטופים | רגע החילוץ: "זה אני, פרחאן, לא לירות"
המפגש המרגש של פרחאן קאדי שחולץ היום משבי חמאס בעזה, עם בני משפחתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע צילום: יוסי איפרגן / לע"מ

המבצע לחילוצו של פרחאן אל-קאדי בן 52 מרהט שנחטף בשבעה באוקטובר: אל-קאדי שחולץ ממנהרה בלב הרצועה אתמול שהה במתחם מנהרות. בעקבות מודיעין מקדים נודע שאל-קאדי נמצא ללא שוביו. לוחמי שייטת 13 ולוחמי יהל"ם ירדו למנהרה, קראו לו, והוא ענה "זה אני, פרחאן, לא לירות", כך דווח בחדשות 12.

בשלב זה ההגעה אל אל-קאדי הייתה מורכבת, הוא שהה במתחם שהורכב מכמה מנהרות, בחדרון צדדי. הכוחות חששו שמדובר במלכודת של מחבלים, ופעלו בזהירות רבה.

עוד דווח, כי הלוחמים הבינו שאל-קאדי שוהה לבדו במנהרה. הראשון שדיבר עם אל-קאדי לאחר שהוצא מן המנהרה אל אור השמש היה אלוף-משנה אחסן דקסה, שדובר ערבית. הוא תשאל אותו ראשון בנוגע להרבה מאוד פרטים שהכוחות ביקשו לוודא. לאחר מכן הוא הוטס לסורוקה.

ההערכה בישראל היא שחמאס איבד קשר עם חלק מהחטופים, ובארגון מנסים להבין מה קרה איתם ומה עלה בגורלם. בצה"ל מציינים כי לא ניתן יהיה להחזיר את כל החטופים במבצע צבאי.

הוא סיפר לאחר החילוץ: "לא הפסקתי להאמין שאצא משם בחיים. החיילים כרזו לי לפני שנכנסו, ואז המחבלים ברחו. חששתי שהמנהרה ממולכדת במטענים אז צעדתי לאט-לאט".

מאזן אבו סיאם, חבר המשפחה אמר ל'ניו יורק טיימס', שהוא לא האמין שאל-קאדי חופשי. "במשך 10 חודשים, משפחתו של החטוף לשעבר הייתה בחרדה איומה בגלל גורלו", אמר אבו סיאם. אל-קאדי אמר לו שהוא היה מנותק בעיקר מרדיו וטלוויזיה, עם מושג קלוש בלבד על מה שקורה בעולם שבחוץ. "לדעתי הם שדים", אמר אבו סיאם בהתייחסו לחוטפי חמאס.

פרחאן קאדי מלחמת חרבות ברזל חמאס מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}