י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחד החשודים התאסלם

צעירה צ'צ'נית פרסמה סרטון עם שר הביטחון גלנט: "דאעש אנחנו באים"

אוסטריה פתחה בחקירת טרור נגד שלושה צעירים על שיתוף תכנים קיצוניים. הרשויות טוענות כי החשודים, בני 16 עד 19, הפיצו תעמולה של דאעש ברשתות החברתיות, נערך חיפוש בבתיהם שם נמצא נשק סכינים ואגרופן לצד תעמולת דאעש. חשוד בן 16 סרב לשתף פעולה בחקירה

צעירה צ'צ'נית פרסמה סרטון עם שר הביטחון גלנט: "דאעש אנחנו באים"
משטרת אוסטריה צילום: pixabay

הרשויות באוסטריה פתחו בחקירה לאחר שהתגלה כי שלושה צעירים חשודים במעורבות בקבוצת טרור או בארגון פשע. על פי החשד, השלושה בני 16, 17 ו-19, תומכים במדינה האסלאמית (דאעש) באמצעות הפצת תעמולה קיצונית ברשת. על פי הדיווח באוסטריה, שלושת החשודים לא קשורים זה לזה.

לפי המשטרה בסנט פולטן, בשבוע שעבר נערכו חיפושי בבתים שלהם כחלק מהחקירה ונמצא נשק בביתם. שניים מהחשודים ממחוז טולן וצעירה נוספת מתגוררת בסנט פולטן. הצעירה בת ה-19, אזרחית רוסיה, מואשמת כי פרסמה סרטון באינסטגרם, ובו נראה שר הביטחון יואב גלנט לצד שיר של דאעש שכותרתו "באנו כחיילים של אללה". 

הרשויות טוענות שהיא ניסתה להפיץ את האידיאולוגיה של דאעש, בעוד השניים נעצרו,  הצעירה לא נמצאה בבית מכיוון שהיא בחופשה בצ'צ'ניה. הצעיר בן 16 מטולן שיתף תעמולה של  דאעש בפלטפורמות המדיה החברתית, בטיק טוק ובאינסטגרם, הוא חשוד בפרסום מספר סרטונים עם לוחמי דאעש ודגלי דאעש. הרשויות תפסו את הטלפון הסלולרי שלו. הוא סירב לשתף פעולה עם החקירה, וציין שזה עצות שקיבל מהוריו.

החשוד השלישי, בן 17 מטולן, פרסם באינסטגרם שיר של דאעש "צלצול החרבות", יחד עם תמונה של צעיר מחזיק תת מקלע. החוקרים גילו שהוא גם התאסלם ויש לו כ-900 עוקבים ברשתות החברתיות. במהלך חיפוש בבית הוחרמו שני מכשירי טלפון סלולריים, סכינים ואגרופן.

אוסטריה יואב גלנט דאעש צ'צ'ניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}