י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אזהרת מסע

ארה"ב קוראת לאזרחיה לא להגיע לאומן לראש השנה

ארה"ב קוראת לאזרחיה שלא להגיע לאומן באוקראינה לראש השנה, בשל הדרדרות המצב והימשכות הלחימה מול הרוסים. האמריקאים "ממליצים בחום נגד כל נסיעות לאוקראינה של אזרחים אמריקאים, כולל גברים בגילאי 18 עד 60 שיש להם גם אזרחות אוקראינית"

ארה"ב קוראת לאזרחיה לא להגיע לאומן לראש השנה
ערב ראש השנה באומן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

משרד החוץ האמריקאי ממליץ לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאומן, אוקראינה, לעלייה לרגל השנתית לרבי נחמן מברסלב לראש השנה. "המלצה זו כוללת כל נסיעה לאוקראינה" נכתב באתר השגרירות.

עוד נאמר: "מאז תחילת המלחמה באוקראינה, אומן הייתה תחת התקפות טילים רוסיות רבות. תקיפות אוויריות רוסיות פגעו במבנים אזרחיים ובתשתיות קריטיות, כולל בתי כנסת, לעתים קרובות ללא אזהרה, הרשויות המקומיות הודיעו כי לאומן אין מספיק מקלטים להתקפות אוויר כדי להכיל את כל הנוסעים הצפויים להגיע בעלייה לרגל. אוקראינה נותרה תחת חוק צבאי, עם הגבלות עוצר ותנועה שישפיעו גם על עולי הרגל לאומן" נכתב.

עוד מזהירים האמריקאים, אזרחים כפולים של ארה"ב-אוקראינה, כולל אלה שחיים בארה"ב, לא יוכלו יותר לעזוב את אוקראינה. "אנו ממליצים בחום נגד כל נסיעות לאוקראינה של אזרחים אמריקאים, כולל גברים בגילאי 18 עד 60 שיש להם גם אזרחות אוקראינית או בהליכים לקבל אזרחות אוקראינית ושאינם מעוניינים להישאר באוקראינה ללא הגבלת זמן". ארה"ב מזהירה כי "קיים סיכון גבוה ביותר שאזרחי ארה"ב לא יורשו לצאת, אפילו עם דרכון אמריקאי. מטיילים שאינם בטוחים מה הסטטוס שלהם, צריכים להתייעץ עם הרשויות האוקראיניות לקבלת הדרכה נוספת" נמסר.

אומן אזהרת מסע ארצות הברית מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}