י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אפקט המלחמה

דיווח: נמיביה מונעת מעבר לספינה "עמוסה בנשק" עבור ישראל

שלטונות נמיביה מנעו מספינה שחשודה בהובלת נשק המיועד לשימוש ישראל במלחמה המתמשכת בעזה, לעגון במדינה האפריקאית. שרת המשפטים אמרה כי הספינה "נשאה חומרי נפץ המיועדים לצבא הכיבוש, ולכן נמנעה מלהיכנס למימי נמיביה"

דיווח: נמיביה מונעת מעבר לספינה "עמוסה בנשק" עבור ישראל
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ערוץ אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה מדווח, כי שלטונות נמיביה מנעו מספינה שחשודה בהובלת נשק לישראל, לעגון בנמליה. שרת המשפטים של נמיביה, איבון דוסופ, אמרה לתקשורת הממלכתית כי הספינה נעצרה מכיוון שהיא נושאת "חומרי נפץ המיועדים לישראל".

דוסאב הסבירה, כי הספינה MV Katherine, שהייתה אמורה לעגון במפרץ וולוויס ביום שני שהגיעה מוייטנאם, "נעצרה כניסתה בהתאם לתמיכתה של נמיביה בעם הפלסטיני וקריאה של המדינה להפסיק את האלימות בעזה".

דוסאב אמרה כי הספינה "נשאה חומרי נפץ המיועדים לצבא הכיבוש, ולכן נמנעה מלהיכנס למימי נמיביה". היא אישרה כי "נמיביה עומדת בהתחייבותה לא לתמוך או להיות שותפה לפשעי מלחמה ישראלים, פשעים נגד האנושות ורצח עם, כמו גם הכיבוש הבלתי חוקי שלה בפלסטין".

רשות הנמלים של נמיביה הוציאה הנחיות המונעות מהספינה MV Katherine, שיצאה מוייטנאם, להיכנס למימי נמיביה, משום שזאת תהיה הפרה של התחייבויותיה של המדינה באפריקה.

רשת BBC דיווחה, כי הספינה MV Katherine יצאה לדרך מוייטנאם וביקשה אישור לעגון במדינת נמיביה שבדרום אפריקה, לפני שתפליג צפונה בנתיב הים התיכון דרך מיצר גיברלטר.

בנאום שנשאה שרת המשפטים של נמיביה, איבון דושופ, במהלך דיונים שנערך על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג, הולנד, בפברואר 2024, היא ציטטה הצהרה של נשיא נמיביה המנוח הייק גיינקופ: "אדם שוחר שלום לא יכול להתעלם מרצח הפלסטינים בעזה".

נמיביה אפריקה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}