י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צעד חריג

שר החוץ האירופי מקדם סנקציות אישיות על בן גביר וסמוטריץ'

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל מקדם סנקציות אישיות נגד השרים בן גביר וסמוטריץ' בשל מה שהגדיר כ"דברי השנאה החוזרים ונשנים של שני השרים". בישראל מעריכים כי ההצעה לא תעבור

שר החוץ האירופי מקדם סנקציות אישיות על בן גביר וסמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל מקדם סנקציות אישיות נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בורל צפוי לשוחח על צעד זה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי, כך דווח ב"ווינט". 

לטענת בורל, הסיבה לרצונו להטיל סנקציות על השניים היא "דברי השנאה החוזרים ונשנים של שני השרים הישראלים". בישראל מעריכים כי אין להצעה היתכנות ממשית.

גורמים דיפלומטיים אמרו בהתייחסם לשרים כי "הם גורמים לישראל נזק כבד מאוד וחומר טוב לכל מי שמגיש נגדנו תביעות ומקדם יוזמות חרם וסנקציות". 

במקביל, משרד החוץ של טורקיה פרסם הודעה חריפה נגד השר בן גביר לפיה "הצהרותיו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בנוגע לבניית בית כנסת במסגד אל-אקצה, הן דוגמה חדשה ומסוכנת ביותר למאמצי ישראל לשנות את מעמדה וזהות ירושלים והמקומות הקדושים בירושלים".

עוד מסרו הטורקים כי "הצהרות אלו עוררו זעם בעולם האסלאמי והדאיגו את כל מי שיש לו שכל ישר. פרובוקציות נגד מסגד אל-אקצה, מקום קדוש השייך אך ורק למוסלמים, פוגעות ברגשותיהם של המוסלמים וגורמות למתיחות בכל העולם. ההתקפות של ממשלת ישראל על העם הפלסטיני מאיימות על היציבות האזורית והעולמית יותר ויותר מדי יום. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפעל לעצירת התוקפנות הישראלית ולהגן על העם הפלסטיני".

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ מלחמת חרבות ברזל האיחוד האירופי סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}