ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
שיבוש החקירה?

משפחות החיילות זועמות על הצבא: "גם את זה לקחו לנו?"

משפחות החיילות הביעו זעם על הצעד שנעשה ללא תיאום: "השאירו לנו רק את הזיכרון של המוות. כל הזיכרונות של החיים נלקחו מאיתנו היום". המשפחות טענו כי ההריסות עלולות לפגוע גם ביכולת לחקור את המחדל: "מטשטשים ראיות עוד לפני ועדת החקירה"

משפחות החיילות זועמות על הצבא: "גם את זה לקחו לנו?"
מוצב בנחל עוז צילום: משה שי, פלאש 90

משפחות החיילות שנפלו בבסיס בנחל עוז, זועמות על הריסות שביצע הצבא במבנים ובמתקנים ששימשו את החיילות, מבלי להתייעץ או לעדכן אותם מראש. 

ארז, אביה של נועה פרייס ע"ה, סיפר לווינט, כי כשהגיע הבוקר (שלישי) לבסיס נחל עוז שבו נפלה בתו, הוא נחרד לגלות את ההריסות סביב החמ"ל: "את כל האזור שהבנות חיו בו, מהמיגונית ועד החמ"ל, המטבחונים, את הכול הרסו". זאת, לדבריו, לאחר שהובטח למשפחות שהמבנים יישמרו ויוסבו לאתר מורשת, שבו ישתמש צה"ל להדרכות בקורס קצינים. עוד הוסיף: "עשו הכול בגניבה. עדכנתי את המשפחות והן יושבות שם עכשיו ובוכות. למה גם את זה לקחו לנו?".

הורים נוספים לחיילות מסרו: "אנחנו מבינים שיש לצבא צרכים ושהמוצב צריך לחזור לתפקוד, אבל אפשר גם וגם. הצבא הסכים איתנו בנושא שימור המוצב והמורשת של החיילות והחיילים שנפלו בו, אבל בפועל השאירו לנו רק את הזיכרון של המוות. כל הזיכרונות של החיים נלקחו מאיתנו היום".

בתגובתם הוסיפו כי לא עודכנו טרם ההריסה, וכי היא מהווה "אטימות מוחלטת לכאב שלנו". המשפחות טענו כי ההריסות עלולות לפגוע גם ביכולת לחקור את המחדל. לדברי המשפחות בצבא "מטשטשים ראיות עוד לפני ועדת החקירה הממלכתית והתחקירים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עבודות התשתית בנחל עוז הופסקו עד להמשך שיח עם המשפחות השכולות. העבודות אינן נוגעות לחמ"ל התצפיות והמיגונית בהתאם להנחיית הרמטכ"ל בנושא. צה"ל משתתף בצערן של המשפחות השכולות, ומשפחותיהם של החטופות והחטופים וימשיך ללוותן".

נחל עוז מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}