י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
חרב הריבית

חברת דירוג האשראי מזהירה: מלחמה עם איראן תכלול השלכות משמעותיות

חברת מודי'ס הבהירה כי מלחמה כוללת תוביל להשלכות משמעותיות על דירוג האשראי של ישראל, אולם החברה מעריכה כי לעת עתה הסיכוי לכך אינו גבוה

חברת דירוג האשראי מזהירה: מלחמה עם איראן תכלול השלכות משמעותיות
משבר כלכלי. אילוסטרציה צילום: פיקסביי

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס התייחסה היום (שלישי) למתקפת המנע הישראלית על חיזבאללה בתחילת השבוע והבהירה כי מלחמה כוללת תוביל להשלכות משמעותיות על דירוג האשראי של ישראל, אולם החברה מעריכה כי לעת עתה הסיכוי לכך אינו גבוה.

החברה כתבה עוד כי חילופי האש בין ישראל וחיזבאללה מהווים הסלמה, אך לא כזו שחורגת מהתרחיש שנכלל בתחזית שלה. בנוסף, העריכה החברה: "אנחנו מוסיפים להניח שהמתיחות הנמשכת לא תסלים למלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה ולא תתרחב לחזית האיראנית, ובכך ההשלכה השלילית המיידית על דירוג האשראי באזור נותרת מוגבלת".

לצד זה, הובהר כי "חרף האמור, סכסוך צבאי כולל עם חיזבאללה או איראן יכלול השלכות משמעותיות על מחזיקי החוב של מדינת ישראל".

כזכור, לפני כשבועיים חברת הדירוג פיץ' הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל לרמה A לצד תחזית שלילית, שצופה הפחתה נוספת בדירוג בחודשים הקרובים. 

הורדת דירוג האשראי של ישראל משפיעה לרעה על גובה הריבית שתשלם המדינה על ההלוואות שהיא לוקחת לצורך מימון הוצאות מסוימות, משום שהיא מאותת למלווים על הגדלת הסיכון להלוות כספים לישראל.

מודי'ס דירוג אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}