י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הוראת מעבר

היועמ"שית: סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים יימשך עד סוף נובמבר

היועמ"שית דוחה את הקפאת סבסוד מעונות היום לילדי אברכים חייבי גיוס עד סוף נובמבר. "בהיעדר הסדר חוקי אחר המסדיר את מעמדם של מלשב"ים חרדים, לא ניתן להמשיך ולתמוך", נימקה

היועמ"שית: סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים יימשך עד סוף נובמבר
אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה הודיעה הערב (שלישי) כי הסבסוד במעונות יום למשפחות אברכים חייבי גיוס יימשך עד סוף חודש נובמבר. 

"נדרש כי משרד העבודה יפרסם לאלתר התראה למשפחות של חייבי גיוס חרדים על אודות השינוי הצפוי במבחני התמיכה", כתבה בהרב מיארה. 

היועמ"שית הוסיפה: "הקריטריונים הנדרשים לשם עמידה בתבחין המתוקן יפורסמו בהקדם האפשרי - ומספיק זמן טרם 30 בנובמבר, כך שהורי הפעוטות יוכלו להיערך להגשת בקשות תמיכה עדכניות בצירוף האישורים הנדרשים מצה"ל".

לדבריה, "כפועל יוצא וכמתחייב מהמצב המשפטי הקיים, לאחר פקיעת תוקפו של פרק ג' 1 ובהיעדר הסדר חוקי אחר המסדיר את מעמדם של מלשב"ים חרדים, לא ניתן להמשיך ולתמוך לפי מבחני מעונות היום בתבחין של לימודים תורניים של הורה החייב בשירות צבאי. ככל שיושלם הליך חקיקתו של חוק חדש בנושא זה, שמטבע הדברים יידרש גם הוא לעמוד באמות-המידה החוקתיות, יהיה מקום לבחון את השלכותיו המשפטיות על הסוגיה שבענייננו וליישמן בהתאם במסגרת מבחני מעונות היום. הדברים מונחים לפתחה של כנסת ישראל".

היועמ"שית סבסוד מעונות גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}