ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
פרטים חדשים

אחיו של החטוף סיפרו: "הוא ירד המון במשקל, אכל בעיקר לחם"

אחיו של החטוף שחולץ: "הוא ירד המון במשקל, אכל בעיקר לחם - ולא כל יום. אבל הוא עומד על הרגליים ומדבר לעניין". לדבריהם, המשפחה כלל לא הייתה בטוחה שהוא בין החיים | "אנחנו לא יודעים להסביר איך הוא שרד, אבל הוא שרד"

אחיו של החטוף סיפרו: "הוא ירד המון במשקל, אכל בעיקר לחם"
נחיתת המסוק בבית החולים סורוקה עם פרחאן צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים על התנאים שבהם הוחזק החטוף פראחן קאדי, אותו חילצו היום (שלישי) לוחמי צה"ל מדרום רצועת עזה. פרחאן אותר במנהרה בדרום הרצועה, שבה שהה לבדו. 

כתב גלי צה"ל דורון קדוש מפרסם כי קאדי אותר ללא חטופים נוספים לצידו, וגם ללא המחבלים שהחזיקו אותו. ‏הכוחות לא ניהלו קרב במבצע החילוץ - לא הייתה התנגדות של מחבלים. ההערכה היא שהמחבלים שהחזיקו בו נמלטו - או שהוא נמלט מהם. 

פרחאן קאדי בפגישה עם מפקד אוגדה 162 ומפקד שייטת 13 צילום: דו"צ

‏בשבוע וחצי האחרון, צה״ל מנהל מבצע אוגדתי עם שתי חטיבות שממקדות את המאמץ המבצעי באזור בדרום הרצועה שממנו בוצע החילוץ. מדובר במרחב שהכוחות פועלים בו כבר פרק זמן ממושך.

אחד מאחיו של החטוף סיפר ל'ווינט' כי ראה את פרחאן יורד מהמסוק על רגליו. אחרי שנפגשו עמו הם סיפרו כי "הוא ירד המון במשקל, אכל בעיקר לחם - ולא כל יום. אבל הוא עומד על הרגליים ומדבר לעניין". לדבריהם, "הוא חשב כל הזמן על המשפחה ולא הפסיק להאמין שהוא ייצא משם. אנחנו לא יודעים להסביר איך הוא שרד, אבל הוא שרד והוא חי וזה הכי חשוב".

פרחאן קאדי רגעים לאחר החילוץדו"צצילום: פרחאן קאדי רגעים לאחר החילוץ

לדבריו, המשפחה לא הייתה בטוחה עד כה אם פרחאן בכלל חי: "קיבלנו היום הפתעה, קיבלנו אדם חדש שיצא ממוות. הוא קם לתחייה היום". אחרי שנפגש עם אחיו, סיפר חאתם כי במפגש המרגש לא נותרה עין אחת יבשה: "הוא מחייך", סיפר על אחיו - אבל ציין שהוא רזה יותר כעת. "הוא שאל על הילדים - עדכנו אותו שהכול בסדר וכולם בריאים", סיפר. "הוא רזה יותר, אחרי 11 חודשים. זה לא פשוט להיות במנהרה ולחזור ממוות". האח ציין כי פרחאן גם נפצע ברגל אך טופל: "הכול בסדר עם הרגל שלו, והוא אומר 'אני בריא 100%'".

קאדי הוא אחד משישה בדואים שנחטפו בטבח 7 באוקטובר. לצדו נחטפו סאמר טלאלקה (25) שנורה למוות בשוגג על ידי צה"ל יחד עם אלון שמריז ויותם חיים; ויוסף אל-זיאדנה (49) מאזור רהט שנחטף עם ילדיו חמזה (22), בלאל (18) ועאישה (17). עאישה ובלאל שוחררו בעסקת החטופים עם חמאס בסוף נובמבר אשתקד. בשבי חמאס מוחזק גם הישאם א-סייד, שחטוף מאז שחצה את הגבול לרצועה ב-2015.

פרחאן קאדי החטופים הישראלים ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}