י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"חיים של יחד"

היהודי שעבר לגור ברהט: "הבדואים כאן שואלים אותי אם השתגעתי"

דניאל אלטר, שגר עם אישתו בעיר הבדואית רהט, סיפר בריאיון על החיים בעיר: "זה כולל הרבה קרבות חמולות והרבה מאוד יריות. יש לנו לילות שיורים פה והבוקר ירו פה והרגו מישהו"

היהודי שעבר לגור ברהט: "הבדואים כאן שואלים אותי אם השתגעתי"
רהט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: פלאש 90

דניאל אלטר, יהודי שהחליט לעבור לגור בעיר רהט הבודאית יחד עם אישתו, סיפר הבוקר בריאיון ל"כאן רשת ב'" על חייו בעיר לצידם של שמונים אלף בדואים. 

"לפני שלוש וחצי שנים התחלתי לעבוד ברהט כיועץ אסטרטגי לתרבות ואומנות. בשנה האחרונה, עם כל האבל, ואני איבדתי הרבה מאוד אנשים וחברים מהעוטף כי גרתי שם חמש שנים, אמרנו שאנחנו לא יכולים להמשיך ולדבר על זה. אמרנו - 'בואו נעשה את זה. פשוט בוא נקום ונעשה את זה'", סיפר. 

דניאל המשיך: "הבדואים כאן שואלים אותי אם השתגעתי ואומרים שעשינו טעות. אני לא מצליח להבין למה טעות. ברור לי לגמרי שאם אני רוצה לחיות חיים של יחד, אני הרי לא יכול לקחת אתכם למודיעין".

"אנחנו חיים באמת בתוך השכונה עם השכנים הנפלאים שלנו", אמר דניאל והתייחס גם לאלימות בעיר: "זה כולל גם הרבה קרבות חמולות והרבה מאוד יריות. יש לנו לילות שיורים פה והבוקר ירו פה והרגו מישהו ממש שני רחובות מפה. ומה יהיה הלילה? לך תדע. הלילה עוד לא ירד".

"אנשים שואלים אותי ברהט למה דווקא פה. כמי שחי בקריית שמונה במלחמת לבנון השנייה ומלחמת לבנון הראשונה, וכן חטף קטיושות במשך חודשים וניקה את הבית שלו מרסיסים, ואחר כך גם גר בעוטף במושב יתד - אני אתרגש מקצת M16? אנחנו לא ממש מתרגשים מהיריות. אנחנו משתדלים לא להיצמד לחלונות או לדלתות כשיורים. זה מכאיב לנו שזה קורה", סיפר.

רהט מלחמת חרבות ברזל בדואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}