י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הרמטכ"ל אחראי"

יצחק בריק: רוב הנפגעים במלחמה - מרשלנות של צה"ל

"הלוחמים מספרים לי שהתיאורים של דו"צ והכתבים הצבאיים הם עורבא פרח וזריית חול בעיניי הציבור"

יצחק בריק: רוב הנפגעים במלחמה - מרשלנות של צה"ל
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלוף במילואים יצחק בריק "המתריע בשער" טוען ב"מעריב" כי רוב הנפגעים במלחמה בקרב לוחמי צה"ל הם כתוצאה מרשלנות וחוסר הקפדה על נהלים בסיסיים.

בריק מאשים בכך את הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. "אנו עדים שוב ושוב להתרחשותם של אירועים חמורים שבהם נהרגים ונפצעים לוחמים רבים מפני שלא מתבצעים תחקירים מבצעיים על כשלים ("פשלות") קשים שבגינם נהרגו ונפצעו לוחמים רבים, ושל אירועים שאין מיישמים בהם פקודות ונהלים באשר לבטיחות הלוחמים", טוען בריק.

לטענתו, הרמטכ"ל "פוחד לנקוט הליכים משפטיים נגד מפקדים שסרחו, שמא ישאלו אותו למה הוא לא מעניש את עצמו ומתפטר".

בנוסף טוען בריק כי שוחח עם לוחמים בשטח ושמע מהם כי הם אינם נלחמים כלל פנים מול פנים עם מחבלי חמאס, בניגוד להצהרות דובר צה"ל והכתבים באולפנים. "הלוחמים מספרים לי שהתיאורים של דובר צה״ל והכתבים הצבאיים בתקשורת על קרבות קשים פנים אל פנים מול החמאס ועשרות עד מאות הרוגים של לוחמי החמאס בכל קרב הם עורבא פרח וזריית חול בעיניי הציבור".

דובר צה"לפעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועהצילום: דובר צה"ל

לדבריו, רוב הנפגעים בקרב כוחותינו, "לא מקרבות פנים אל פנים מול החמאס אלא מפיצוץ מטענים בבתים שצה"ל סורק ללא הקפדה על התרגולות של כניסה לבתים החשודים במלוכדים ומטילי נ"ט שהחמאס משגר ומאש כוחותינו שיורים על כוחותינו".

עוד טוען: "רוב רובן של היחידות נכנסו לסרוק בתים ופירים של מנהרות החשודים במלוכדים ובמטענים ללא שום תרגולת המחייבת אותם לפני כניסתם למבנה. התוצאה העגומה מהתנהלות זו – נהרגו ונפצעו קשה מאוד רבים מהלוחמים במהלך חודשי מלחמת 'חרבות ברזל'".

בריק כותב כי "השערורייה הזו מוטלת בראש ובראשונה על הרמטכ״ל הרצי הלוי שהפרת המשמעת המבצעית עוברת מעל ראשו".

בריק מוסיף: "מתחילת המלחמה לא הדיח הרמטכ"ל ולו מפקד אחד שהיה אחראי למותם של החיילים בגלל אי־מילוי פקודות ורשלנות פושעת. הרמטכ״ל שאחראי אישית ובאופן ישיר להירצחם של 1,200 אנשים בהתקפת חמאס ב־7 באוקטובר על יישובי הדרום – מפחד להדיח מפקדים שסרחו מחשש שיאמרו לו: "טול קורה מבין עיניך", היינו למה אתה אינך מתפטר לאחר שכשלת כישלון נורא כזה".

יצחק בריק מלחמת חרבות ברזל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}