ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
בכל מחיר

תא"ל במיל' אמל אסעד: לאיים על חיי האסירים הביטחוניים עד לשחרור החטופים

תא"ל במיל' אמל אסעד, לשעבר סגן מפקד היק"ל: "הצעתי לקחת את כל האסירים הקיימים בבתי הסוהר, 5000, ולשים אותם על הגדר עד שמשחררים את החטופים, ולא להכניס בקבוק מים אחד, שום סיוע, עד שאנחנו נקבל את החטופים"

תא"ל במיל' אמל אסעד: לאיים על חיי האסירים הביטחוניים עד לשחרור החטופים
תא"ל במיל' אמל אסעד צילום: תומר נויברג/פלאש90     

תא"ל במיל' אמל אסעד, לשעבר סגן מפקד היק"ל, הופיע היום (שלישי) בפני "ועדת החקירה האזרחית" למחדל שבעה באוקטובר, ואמר כי הציע לאיים על חייהם של כל האסירים הביטחוניים עד לשחרור החטופים. 

"למרות שגם לי היה רגש הנקם שצריך להרוג את כל מי שהשתתף בטבח הזה, מסינוואר עד אחרון המחבלים שלו, אמרתי שהממשלה צריכה לעצור רגע, לנשום אוויר, לנשוך שפתיים ולתכנן את ההמשך של הפעולה", אמר אסעד לחברי הוועדה. 

"אבל לפני שהיא מתחילה לירות כדור אחד, היא צריכה להחזיר את החטופים. הצעתי לקחת את כל האסירים הקיימים בבתי הסוהר, 5000, ולשים אותם על הגדר עד שמשחררים את החטופים, ולא להכניס בקבוק מים אחד, שום סיוע, עד שאנחנו נקבל את החטופים".

הוא מתח ביקורת חריפה על הממשלה והצבא: "לצערי הרב, מה-7.10 עד היום ממשלת ישראל והצבא לא פוסחים על טעות אחת, על מוקש אחד. אנחנו עושים את כל הטעויות, אבל כל הטעויות. אי אפשר להילחם בשביל להילחם, וזה מה שאנחנו עושים כבר עשרה חודשים, לוחמים בשביל לנקום, וזה הכישלון של כולנו. לא יודע כמה חטופים נהרגו בגללנו, כמה חטופים אנחנו הרגנו, אבל לדעתי זו שערורייה שהתחלנו את המלחמה הזאת מבלי לדעת מה עושים יום אחרי, יומיים אחרי, גם עכשיו. אז הרגנו את הנייה, מה אחר כך? עשינו מכת מנע לחיזבאללה, ומה הלאה? אי אפשר שהממשלה תתעסק רק בטקטיקה של הצבא מבלי לקבוע אסטרטגיה".

אסעד התייחס גם למערכת היחסים שבין מדינת ישראל והעדה הדרוזית: "אזרחים צריכים להיות שווים. ב-2018 מדינת ישראל החליטה שיש דמוקרטיה ליהודים, וכל השאר הם במקרה הטוב אורחים. יש אורחים טובים, כמו הדרוזים, ויש אורחים פחות רצויים כמו אחרים. ושם התחילה לדעתי ההידרדרות של הדמוקרטיה. אם אתם מסתובבים בכפרים הדרוזים, מדברים איתי על מיגון? אני מדבר על דברים בסיסיים שאין בעדה הדרוזית. לוחם שהיה בצו 8 כמה חודשים בעזה, חוזר הביתה ומקבל צו הריסה לבית שהוא בנה, למה? כי אין תכניות בנייה, אף אחד לא משקיע בזה, לא המדינה ולא הרשויות המקומיות. אני אומר לכם על ה7.10, אני הסתובבתי בכפרים הדרוזים, כל הכפרים הדרוזים היו ריקים מגברים. כולם היו בהתנדבות ובצבא, ואנשים עשו כמיטב יכולתם לספק לחיילים אוכל ומזון".

על הקונספציה: "היום כולנו רק מדברים ומאיימים, כולם, מהפרשנים עד אחרון המנהיגים, והם יושבים בשקט, גם חמאס וגם חיזבאללה, ותראה מה עשו לנו - בית ספר. מדינת ישראל, ממשלת ישראל והצבא, כי לצבא יש חלק גדול ממה שהיה ב-7.10, יש פה בעיה: שמעת בלילה שיש התראה? עזוב את הרמטכ״ל, אלוף הפיקוד, אתם מבינים שיש פה בעיה, יכולה להיות פה עכשיו כניסה של מחבלים. בגלל שמישהו אמר שחמאס מורתע, אתה הולך לישון? אין מינימום שאתה יכול לעשות? אתה לא צריך לגייס כוחות משום מקום. יש לך כוחות משלך, ויש כוננות עם שחר. לא עשינו את זה, לא עשינו שום דבר ממה שאולי חשבנו ואמרנו שאפשר לעשות. ולכן נפלנו".

אסעד קרא לשחרור החטופים בכל מחיר: "קודם כל תחזירו אותם בכל מחיר. ואני אומר את זה עוד פעם, בכל מחיר. לא לחשוב על ציר פילדלפי, ולא כמה אסירים, הפסקת מלחמה. בכל מחיר. כולנו יודעים מה הם מבקשים. קודם תביאו את החטופים, וסינוואר אחר כך. הם יותר חשובים מאלף סינוואר".

אמל אסעד החטופים הישראלים ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}