י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
נעצר אמש

עקץ אנשים עם צרכים מיוחדים - וגרף לכיסו מיליון שקלים

תושב צפון הארץ בשנות ה-40 לחייו עקץ אנשים בעלי צרכים מיוחדים וגרף לכיסו סכום עתק של מיליון שקלים. החשוד אמר לקורבנות לפתוח חשבון בנק ולבקש הלוואות, ולאחר מכן משך את כספם

עקץ אנשים עם צרכים מיוחדים - וגרף לכיסו מיליון שקלים
מעצר. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

לאחרונה, התקבלו תלונות במשטרה מאנשים בעלי צרכים מיוחדים המתגוררים ברחבי הארץ, כי הם נפלו קורבן למעשי עוקץ ומרמה. חלקן של תלונות אלו, התקבלו במשטרת מחוז ירושלים ובעקבות כך החלה יחידת ההונאה בירושלים בביצוע מגוון פעולות חקירה, במסגרתן הצליחה לאתר את החשוד במעשי הונאת קורבנות אלו.

על פי החשד ומחקירת המקרים עד כה עולה כי החשוד, תושב צפון הארץ בשנות ה-40 לחייו, נקט בשיטתיות פסולה ופלילית ושלשל סכומי כסף רבים לכיסו לאחר שפגש בקורבנות עם צרכים מיוחדים, במקומות שונים בהם רכבת, לובי של מלון, במרשתת ועוד.

לאחר שיצר וחיזק את הקשר עם קורבנותיו, טען בפני חלקם כי ביכולתו לסייע להם כלכלית, בין אם בפתיחת בית עסק משותף, ובין אם בהחזרת חובות. בשיטה ערמומית וחסרת רגש זאת, גרם לאותם קורבנות לפתוח חשבון בנק, לבקש הלוואות ולאחר מכן, משך את כספם. חלקם העבירו בתמימות מוחלטת לחשוד את מיטב כספם.

בכך למעשה, מעל בכספם של הקורבנות וגרף לכיסו סכום עתק של כמיליון ש"ח מחשבונות הבנק ומידי אותם אלו שנפלו למעשיו, סכום כספי רב אותו ככל הנראה איבד החשוד במשחקי מזל והימורים.

אמש, נעצר החשוד ע"י בלשי הימ"ר בביתו שבצפון הארץ והועבר לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים. הבוקר הוא הובא בפני בימ"ש שנעתר לבקשת נציג המשטרה והורה על הארכת מעצרו ב-4 ימים, עד לתאריך 30.8, לטובת המשך החקירה במשטרה.

דוברות המשטרההחשוד יעקב קובי דולבצילום: דוברות המשטרה

בשל הצורך החקירתי וחשש כי ישנם קרבנות נוספים, מבקשת המשטרה כי במידה ובידיעת הציבור מידע על קורבנות נוספים שנפגעו על ידי החשוד, יעקב קובי דולב, יש לפנות אל אחת מתחנות המשטרה או למוקד 100.

המשטרה מעצר גניבה הלוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}