ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הגולשים לגלגו

חיזבאללה במאמץ לבסס את הנרטיב השקרי שמתקפת המנע לא הצליחה

לפני יומיים, קיבל חזבאללה אחריות על תקיפה משולבת באמצעות רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים נגד יעדים צבאיים בישראל בתגובה לסיכול של המפקד הצבאי של הארגון, פואד שכר, בתקיפה ישראלית בביירות ב-30 ביולי. חזבאללה עשה מאמץ תעמולתי כדי לבסס את הנרטיב השקרי שמתקפת המנע של צה”ל לא הצליחה ולא גרמה נזק משמעותי לארגון ולהכריז על הצלחות בפגיעה במטרות איכות בישראל

חיזבאללה במאמץ לבסס את הנרטיב השקרי שמתקפת המנע לא הצליחה
נסראללה צילום: אל מנאר

ב-25 באוגוסט, לפנות בוקר, תקפו כמאה מטוסים של חיל האוויר יותר מ-270 מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון, בהם אלפי משגרי רקטות. נמסר כי המשגרים כוונו בעיקר לצפון ישראל, וחלקם נועדו לשיגור רקטות לעבר מרכז הארץ, לאזור בו שוכנות מפקדות אסטרטגיות בגלילות. דובר צה"ל ציין כי התקיפה נועדה לסכל תקיפה נרחבת של חזבאללה.

לאחר התקיפה הישראלית, שיגר חיזבאללה רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) לעבר אזורים נרחבים בצפון ישראל. חיזבאללה הודיע כי לציון 'יום הארבעין', הוא פתח ב"תגובה ראשונית" בעקבות הסיכול של המפקד הצבאי של הארגון, פואד שוכר, ומותם של אזרחים לבנונים בביירות ב-30 ביולי 2024.

נמסר כי מספר רב של כטב"מים שוגרו לעבר "העומק הציוני ומטרת איכות של צה"ל שיפורסם עליה בהמשך", וכי הותקפו גם "מספר מוצבים, מחנות ואתרים של כיפת ברזל בצפון המדינה באמצעות מספר רב של רקטות". בהודעה נאמר כי "ההתנגדות האסלאמית" בלבנון נמצאת בכוננות הגבוהה ביותר, תעמוד איתן מול כל "תוקפנות ציונית" ותעניש בחומרה על כל פגיעה, במיוחד באזרחים.

לאחר זמן קצר, פרסם חיזבאללה הודעה נוספת, בה ציין כי "השלב הראשון הסתיים בהצלחה מלאה וכלל תקיפת מחנות ומוצבים הישראליים באמצעות 320 רקטות כדי לאפשר לכטב"מים לחצות לעבר "המטרות המיוחלות שלהם בעומק הישות הציונית".

לפי חיזבאללה, היעדים שהותקפו היו בסיס מירון, עמדת נווה זיו, בסיס זעתון, בסיס זעורה, מוצב בית הלל, בסיס קלע, מחנה יואב, בסיס נפח, בסיס ירדן, בסיס עין זיתים ומחנה רמות נפתלי.

בהמשך, פרסם חזבאללה עוד הודעה, בה נטען כי "כל הכטב"מים ששוגרו במועדים המתוכננים עבורם חצו את הגבול לעבר המטרות המיועדות ומנתיבים שונים, ולכן הפעולה הצבאית שלנו להיום הושלמה והושגה". עוד נמסר כי "טענות האויב על פעולת מנע שביצע ועל המטרות שהשיג והשיבוש של מתקפת ההתנגדות הן טענות ריקות ומנוגדות לעובדות בשטח".

חיזבאללה טען כי התגובה לחיסול פואד שוכר בוצעה “בדיוק רב” והשיגה את מטרותיה בהצלחה, חרף הצנזורה בישראל על כך, ובניגוד ל”טענות השקריות” באשר לסיכול המתקפה. צוין כי מהות תגובת “ההתנגדות” היא הכטב”מים, שפגעו ביעד צבאי חיוני ו-320 הרקטות שוגרו במטרה להעסיק את מערכות כיפת ברזל ואת יכולות היירוט של ישראל.

עוד נטען כי הפרסומים על כך שישראל השמידה יותר מאלף רקטות וכן טילים מדויקים הם שקריים. כמו כן, צוין כי למרות מצב הכוננות שבו נמצאת ישראל תקופה ארוכה והשימוש שעשתה במודיעין ובתמיכה מבצעית אמריקאית, התקיפה הצליחה לפגוע ביעד חיוני בעומק ישראל.

“מקורות יודעי דבר” מסרו כי התגובה מצד חזבאללה הסתיימה, וכי חילופי המהלומות בין הארגון לישראל יחזרו להיות במסגרת “כללי העימות” בהמתנה להפסקת אש ברצועת עזה.

תגובת צה”ל למתקפת חזבאללה

כלי טיס של חיל האוויר, מערכות ההגנה האווירית וכלי שיט של חיל הים הצליחו ליירט את מרבית השיגורים לשטח ישראל. לוחם צה”ל נהרג ושני לוחמים נפצעו מפיצוץ של מיירט ליד ספינת חיל הים. אישה נפצעה מרסיסים בעכו, נזק רב נגרם לרכוש בעקבות תקיפות חזבאללה, כולל לול תרנגולות שנהרס ביישוב מנות.

לפי צה”ל, במסגרת התקיפה של חזבאללה זוהו 230 שיגורים ו-20 כטב”מים שחצו לשטח ישראל. 90% מהשיגורים שוגרו מלב אוכלוסייה אזרחית ומסמוך לתשתיות אזרחיות כמו בתי ספר, מסגדים ואתרים של האו”ם.

חיזבאללה עשה מאמץ תעמולתי כדי לבסס את הנרטיב השקרי שמתקפת המנע של צה”ל לא הצליחה, ולא גרמה נזק משמעותי לארגון ולהכריז על הצלחות לכאורה בפגיעה במטרות איכות בישראל. מהלך זה נובע בין השאר מרצון הארגון להצדיק את פעילותו בפני אזרחי לבנון, להסתיר את ממדי הנזק שנגרמו לארגון כתוצאה ממתקפת המנע ויתכן גם שממדי הנזק שנגרמו לו עדיין לא נאמדו במלואם.

להערכת מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, לאחר שחזבאללה יישם את תקיפת התגובה בעקבות סיכול פואד שכר, הלחימה בגבול הצפון תימשך על פי מדיניות הפעלת הכוח של חזבאללה, וה”משוואות” מתחילת המלחמה הכוללת ירי יזום בטווחים הקרובים לגבול וירי תגובתי לטווחים רחוקים יותר ובהיקפים משתנים בהתאם לעוצמת ואיכות הפעילות היזומה של צה”ל.

תגובות ברשתות החברתיות

תגובת חזבאללה על סיכול פואד שכר, והטענות השקריות על פגיעה במתקנים אסטרטגיים בעומק ישראל, עוררה לגלוג בקרב גולשים בלבנון ובעולם הערבי, כאשר מרבית התגובות ברשתות החברתיות התמקדו בפגיעה בלול תרנגולות בצפון ישראל. להלן התבטאויות עיקריות:

ריימונד חכים, פעיל בלבנון למען יישום החלטה 1701, העלה ברשת X (כ-100.7 אלף עוקבים) צילום של תרנגול וכתב: “מפקד חיל האוויר של האויב שנהרג בהתנקשות הבוקר”.

בציוץ נוסף, הוא כתב כי “בסופו של יום, משהו תפס את תשומת לבי: הפוטושופ שלנו יישאר חזק יותר, כן יותר וחכם יותר מהפוטושופ שלהם”.

עמר מדניה, עיתונאי סורי גולה המתנגד לשיעים ולחזבאללה, פרסם בחשבון X שלו (כ-273 אלף עוקבים) כרזה, בה נראה תרנגול במקום הכיתוב “חזבאללה” בסמל הארגון, ושאל “מה דעתכם על הסמל החדש של מיליציית חזבאללה הלבנונית?”.

חאתם אלשמרי, אושיית רשת סעודי שציין כי הוא מתעניין בענייני איראן, כתב בחשבון X שלו (כ-239 אלף עוקבים) כי “תוצאת התגובה של חזבאללה הינה הריגת 34 תרנגולות ציוניות והשמדת 65 תבניות ביצים. הוי לנקמות התרנגולות”.

העיתונאית הסורית נור גולן הציגה בחשבון X שלה (10.4 אלף עוקבים) איור של תרנגול במדי חזבאללה בסגנון מודעות חזבאללה על ההרוגים בלחימה נגד ישראל. במודעה נכתב כי שמו הוא “הביצה הרקובה”, שכונה “ג’האד”, וכי הוא היה “מפקד להקת התרנגול הקטן. בעוד שעל מודעות חזבאללה נכתב “שהידים בדרך לירושלים”, הפעם היה כתוב “שהידים בדרך לקרטון הביצים”.

מחמד אלרוקי, סעודי המתנגד לאיראן ולחות’ים, פרסם בחשבון X שלו (8,243 עוקבים) כרזה לגלגנית, שנוצרה ככל הנראה באמצעות בינה מלאכותית, בה נראה מזכ”ל חזבאללה, חסן נצראללה, בלבוש של בוקר אמריקאי, רוכב על תרנגול וברקע נראית הדמות המזוהה עם הלוגו של KFC (Kentucky Fried Chicken), שהוחלף ל-HFC (ה-H אמורה לייצג את Hezbullah).

פעילת הרשת הסעודית נורה פרסמה בחשבון X שלה (כ-16.9 אלף עוקבים) כרזה לגלגנית, בה נראה מזכ”ל חזבאללה, חסן נסראללה, ומאחוריו איור של תרנגול עם הכיתוב “צייד התרנגולות” וצילום של הלול שנפגע. היא כתבה בלגלוג: “חזבאללה: לאחר התגובה נגד הצבא הישראלי, שתקף את דרום לבנון, תגובתנו נגד ישראל הסתיימה. ואם תחזור [על כך], אנו נחזור [על כך].” והתגובה של חזבאללה היתה נגד לול תרנגולות.

נסראללה חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}