ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"הצבעתי מרצ-עבודה"

איריס חיים, אימו של החטוף שנהרג בשוגג, תוקפת את הטקס האלטרנטיבי

"אני הצבעתי מרצ-עבודה ויש עתיד-גנץ, אבל יש לנו אחריות. אני חושבת שהטקס האלטרנטיבי מסוכן"

איריס חיים, אימו של החטוף שנהרג בשוגג, תוקפת את הטקס האלטרנטיבי
פלאש 90 צילום: פלאש 90

איריס חיים, אמו של יותם חיים ז"ל, אחד משלושת החטופים שהצליחו להימלט מן השבי העזתי אך נהרגו בשוגג מאש צה"ל, אומרת כי טקס הזיכרון האלטרנטיבי שמתכננים בני המשפחות ביום השנה לטבח, הוא אירוע פוליטי נגד הממשלה המכהנת.

איריס אמרה בריאון לרדיו גלי ישראל: "זו אמירה מאוד מאוד מפלגת לדעתי. אני רוצה שתהיה לי מדינה ותמשיך להיות מדינה. כל ממשלה שתקום אחרי הממשלה הזאת יכולה להיות ממשלה שיביעו נגדה מחאה דרך המשפחות השכולות. הטקס האלטרנטיבי זה לא טקס זיכרון, זו מחאה נגד הממשלה הנוכחית.

לדבריה, "האנשים שהיום עומדים בראש המדינה הם האנשים שנבחרו, ואני מזכירה: אני הצבעתי מרצ-עבודה ויש עתיד-גנץ, אבל יש לנו אחריות. אני חושבת שהטקס האלטרנטיבי מסוכן, אולי לא בזמן מלחמה הייתי יכולה לקיים דיון סביב האפשרות הזו, מה גם שברור הרי שיהיו המון טקסים אישיים בקיבוצים במושבים ובערים. כשאומרים 'טקס אלטרנטיבי' למעשה אומרים: 'בואו נייצר אלטרנטיבה למדינת ישראל'"

היא נשאלה: "כשעלתה ההצעה מבית הנשיא לארח את הטקס, מה חשבת על זה?"

והשיבה: "ברור שגם בטקס האלטרנטיבי תכנס פוליטיקה. אני לא חושבת שמה שהציע הנשיא זה נכון, ואין לי ספק שמצידו הוא רצה בטוב, אבל גם בעצם ההצעה הזו, שבאה לקחת מידי הממשלה משהו שהוא של המדינה בראשותה היא עומדת, זה גם סוג של טקס אלטרנטיבי למעשה".

איריס חיים השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}