ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אירוע נדיר

ילד שבר קנקן בן 3,500 שנה, במוזיאון הרגיעו: "מוזמן לסיור, אנו נתקן את הפריט"

ילד בן 5 שבר קנקן מתקופת הברונזה במוזיאון הכט בחיפה. מנהלת המוזיאון קראה לילד ולמשפחתו: "אל תחששו, אין לנו טענה כלפיכם. אירועים כאלה נדירים, אך הם קורים"

ילד שבר קנקן בן 3,500 שנה, במוזיאון הרגיעו: "מוזמן לסיור, אנו נתקן את הפריט"
אוניברסיטת חיפה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ילד בן 5 שבר לאחרונה בטעות קנקן בן כ-3,500 שנה במוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה. מנהלת המוזיאון, ד"ר ענבל ריבלין, פנתה לילד ואמרה לו כי הוא מוזמן לסיור במקום. 

בריאיון לאולפן "ווינט" סיפרה מנהלת המוזיאון על התקרית החריגה: "באותו רגע, האם והפעוט כל כך נבהלו. היא תפסה את הילד והם יצאו במהירות מהמוזיאון". 

"אני מבקשת לפנות אליהם: אל תחששו, אין לנו טענה כלפיכם. אירועים כאלה נדירים, אך הם קורים. אנחנו נתקן את הקנקן ונחזיר אותו למקומו בתהליך שנקרא רפאות. זה תהליך מרתק שנצלם בווידאו, על ידי המשמר שלנו, רועי שפיר. אנחנו מזמינים את האם והילד לחוויה מתקנת ולסיור מודרך".

ד"ר ריבלין סיפרה: "מדובר בקנקן עתיק מתקופת הברונזה התיכונה. הוא אמנם נדיר, אבל בחרנו להציג אותו ללא ויטרינות. הבחירה הזו נובעת מהמתודה של המוזיאון והמייסד שלו, ד"ר ראובן הכט. הוא אמר שהמוזיאון אינו מאוזוליאום, הוא לא ארון קבורה, אלא מקום חי ודינמי. המוזיאון פתוח בחינם למשפחות עם ילדים".

לצד זאת הדגישה כי הורים צריכים להדריך את ילדיהם לפני הביקור: "משפחות צריכות להכין את הילדים לפני שמגיעים למוזיאון - במוצגים שלא כתוב במפורש שמותר לגעת בהם, אסור לגעת".

חיפה מוזיאון קנקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}