ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הצוות פונה בשלום

ספינת מלחמה טבעה לאחר שהתנגשה בפריט מסתורי

ספינת מלחמה של הצי המלזי טבעה לאחר שהתנגשה בפריט תת-מימי מסתורי. שר הביטחון במדינה הורה על בדיקת כל כלי השיט של חיל הים המלזי שגילם עולה על 40 שנה

ספינת מלחמה טבעה לאחר שהתנגשה בפריט מסתורי
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הרשויות במלזיה פעלו אתמול בניסיונות להציל ספינת מלחמה של חיל הים, שטבעה לאחר שנפגעה מאובייקט תת-מימי בלתי ידוע. כל 39 אנשי הצוות שהיו על סיפונה פונו ממנה בשלום.

חיל הים מסר בהצהרה כי ביום ראשון זוהתה לראשונה דליפה בחדר המכונות של ה'קיי-די פנדקר', שהציפה במהירות את הסיפון. הצוות לא הצליח לתקן את החור, ומספר שעות לאחר מכן הספינה במשקל 260 טון טבעה מול חופי דרום מדינת ג'והור.

"על פי החשד, הדליפה נגרמה כתוצאה מפגיעת הספינה בחפץ מתחת למים", נכתב בהצהרת הצי המלזי שציינה כי נפתחה חקירה בנוגע לסיבת האירוע.

שר הביטחון של מלזיה, מוחמד חאלד נורדין, הורה אתמול על בדיקת כל כלי השיט של חיל הים שגילם מעל 40 שנה, המהווים לפחות שליש מצי המדינה. ה'פנדקר' שנבנתה על ידי מספנת 'קרלסקרון ווארבט' בשבדיה, הוכנסה לצי המלזי ב-1979.

"אנחנו לא מכחישים שחלק מהספינות שלנו ישנות, אבל זה לא סביר שזו היתה סיבת התאונה. הדבר החשוב ביותר הוא שלמרבה המזל לא אבדו חיים", צוטט חאלד בעיתון 'אריאן מטרו' שיוצא בשפה המלזית.

חאלד אמר כי מודרניזציה של הצי נמשכת, והיא כוללת בניית ספינות קרב של משמר החופים, כאשר הראשונות אמורות להיות מופעלות ב-2026. עוד ציין כי משרדו גם מנהל משא ומתן לרכישת ספינות נוספות מטורקיה.

מלזיה ספינת מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}