ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
זוועה במדינה המוסלמית

מורדים רצחו עשרות איש בפקיסטן, הסתובבו בין מכוניות וירו

חמושים הסתובבו בין מכוניות, אוטובוסים ומשאיות בפקיסטן, הורו לאזרחים לצאת מהם וירו במי שהגיע מחוץ למחוז המוכה סכסוכים גאו-פוליטיים. לפחות 40 איש נרצחו במתקפה שבמחוז בלוצ'יסטן

מורדים רצחו עשרות איש בפקיסטן, הסתובבו בין מכוניות וירו
פקיסטן, אילוסטרציה צילום: pixabay

לפחות 40 בני אדם נרצחו במחוז בלוצ'יסטן בפקיסטן, במסע הרג שביצעו חמושים החברים בארגון מורדים מקומי. מדובר באחד מאירועי הירי הקשים ביותר באזור בשנים האחרונות.

ארגון הטרור 'צבא השחרור של בלוצ'יסטן', שהוא הארגון הקיצוני הפעיל ביותר במחוז, קיבל על עצמו אחריות על המתקפה שבוצעה בשעות שלפנות בוקר של יום שני. כך על פי ההצהרה שהועברה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

במתקפה נוספת בבלוצ'יסטן, חמושים הרגו לפחות תשעה בני אדם, בהם ארבעה שוטרים וחמישה עוברי אורח, בתת המחוז קלאט, כך מסרו הרשויות. בכביש בעיר מוסחאיל שבאותו המחוז, הציתו התוקפים לפחות עשרה כלי רכב לפני שנמלטו.

פקידי ממשל דיווחו על התקפות קטלניות בלפחות שלושה מחוזות בבאלוצ'יסטן הענייה, שם כוחות הביטחון נאבקים באלימות עדתית, אתנית ובדלנית. "אישרנו 39 בני אדם שנהרגו במספר התקפות מתואמות שבוצעו על ידי טרוריסטים מצבא השחרור של בלוצ'יסטן", אמר שאהיד רינד, דובר ממשלת המחוז, לסוכנות הידיעות הצרפתית. דיווחים נוספים אשרו כי יותר מ-40 נרצחו.

במחוז מוסקהיל, בין 30 ל-40 חמושים עצרו 22 אוטובוסים, טנדרים ומשאיות בזה אחר זה בכביש מהיר המחבר בין פונג'אב לבלוצ'יסטן, אמר בכיר הממשל נג'יבוללה קקר לסוכנות הידיעות הצרפתית. "כל כלי הרכב שנסעו לפונג'אב וממנו נבדקו. אנשים מפונג'אב שזוהו נורו במקום", אמר.

ארגון 'צבא השחרור של בלוצ'יסטן' מסר כי הוא מכוון לאנשי צבא הנוסעים בלבוש אזרחי, כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'. לפני המתקפה הזהיר הארגון את התושבים בבלוצ'יסטן להתרחק מהכביש המהיר, והוסיף כי "המאבק שלהם הוא נגד הצבא הפקיסטני הכובש". בהודעה נאמר: "השתלטנו על כל הכבישים המהירים הגדולים ברחבי בלוצ'יסטן וחסמנו אותם לחלוטין".

ראש הממשלה שהבז שריף הביע "אבל עמוק וגינוי על מתקפת הטרור", בהודעה שפרסם משרדו. נשיא פקיסטן, אסיף עלי זרדרי, ושר הפנים מוחסין נקבי, כינו בהצהרות נפרדות את המתקפה כ"ברברית" והתחייבו כי העומדים מאחוריה לא יימלטו מן הצדק.

בלוצ'יסטן הוא המחוז הגדול ביותר בפקיסטן, אך למרות שיש לו הרבה יותר משאבים ממחוזות אחרים, הוא הכי פחות מפותח. המחוז הפך לזירה של התקוממות ארוכת שנים, אשר הוציאה מתוכה שורה של קבוצות בדלניות המבצעות פיגועים בעיקר נגד כוחות הביטחון. הבדלנים דורשים עצמאות מהממשלה המרכזית באיסלמבאד.

פקיסטן טבח רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}