ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"לשרת את ישראל"

1,000 מתנדבים יהודים יוטסו לארץ כדי לתמוך במאמצי השיקום

ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה משיק תוכנית לגיוס מתנדבים שיגיעו לישראל ויעבדו במשקים חקלאיים, במרכזי לוגיסטיקה ואריזת מזון, ובסיוע למשפחות מפונים וחיילים. אלפי יהודים התנדבו בארץ מאז תחילת המלחמה והחוויה חיזקה את הקשר שלהם עם ישראל והקהילה היהודית

1,000 מתנדבים יהודים יוטסו לארץ כדי לתמוך במאמצי השיקום
הריסות המבנים בקיבוץ בארי צילום: טלאור כראדי

ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה משיק את תוכנית "לשרת את ישראל" - יוזמה לגיוס 1,000 מתנדבים שיוטסו לארץ ויתמכו במאמצי השיקום והצמיחה ברקע הלחימה המתמשכת בצפון ובדרום.

בתמיכת התוכנית, לפחות 1,000 מתנדבים מצפון אמריקה יצטרפו למסע התנדבותי בישראל באורך של 7 עד 10 ימים או של 4 שבועות עד לינואר 2025. המשתתפים יכללו בני נוער מגיל 16, סטודנטים, צעירים, אנשי מקצוע בתחילת הקריירה ומבוגרים עד גיל 65. 

המתנדבים יישלחו לעבודה בחוות חקלאיות שכוח העבודה שלהן הידלדל מאוד באזורים שונים בארץ – במטרה לתרום הן לכלכלה והן לביטחון התזונתי של ישראל - לעבודה במרכזי לוגיסטיקה ואריזת מזון, בסיוע למשפחות מפונים וחיילים, בחניכה לתלמידים ועוד.

מאז 7 באוקטובר, אלפי יהודים מצפון אמריקה נסעו להתנדב בישראל, בין השאר בעזרה במשקים חקלאיים שכוח העבודה שלהם פחת מאוד בעקבות מתקפת הטרור ופרוץ הלחימה. 

למתנדבים מצפון אמריקה יש חשיבות קריטית לתמיכה בישראל בזמן זה, בו עשרות אלפי ישראלים משרתים בשירות מילואים ופחות עובדים זרים זמינים לעבודה. המתנדבים דיווחו שחוויותיהם חיזקו משמעותית את קשריהם לישראל תוך טיפוח תחושת שייכות עמוקה לקהילה היהודית בארצם.

תוכנית "לשרת את ישראל" מנוהלת על ידי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ו-Israel Educational Travel Alliance, בתמיכת מוזאיק יונייטד, הסוכנות היהודית, משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, ובשותפות עם מיזמי תגלית ומסע. 

שירה הוט, סגנית נשיא הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה: "במהלך 10 החודשים הקשים האחרונים, ראינו את התפקיד הקריטי שמילאו מתנדבים יהודים מצפון אמריקה, הן בסיוע לישראלים להתמודד עם האתגרים העמוקים העומדים בפניהם והן בחיזוק הקשרים בין הקהילות בצפון אמריקה לישראל. התוכניות האלה מהוות כלי חיוני לתמיכה באזרחי ישראל בתקופה קריטית זו, ואנו כל כך גאים ששוב, העמדה הייחודית של ארגון הפדרציות היהודיות מאפשרת לנו לבנות שותפויות אסטרטגיות שמביאות לגיוס ברחבי הקהילה היהודית על מנת לתת מענה לצרכים הדחופים של ישראל".

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}