ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"פרסום שקרי"

"אין מחבל רע"? הטענה החמורה של עו"ד נגד שופטת והתלונה

עו"ד רז עטיה טען כי שופטת ביהמ"ש המחוזי התבטאה באופן מקומם במיוחד המביע למעשה סלחנות כלפי מחבלים, אולם ברשות השופטת טוענים כי הדברים לא נאמרו מעולם ודורשים מהמשטרה ומלשכת עורכי הדין להתערב ולנקוט בצעדים כנגד עורך הדין

"אין מחבל רע"? הטענה החמורה של עו"ד נגד שופטת והתלונה
בית המשפט המחוזי בתל אביב צילום: פלאש 90

עורך הדין רז עטיה ייחס דברים מקוממים במיוחד לשופטת בתיק פלילי, אלא שברשות השופטת טוענים שהדברים לא נאמרו מעולם והיועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, הגיש תלונה כנגד עטיה.

האמירה המקוממת אותה ייחס עטיה לשופטת, היא "אין מחבל רע, יש מחבל שרע לו". כך עולה ממסמך התלונה, אותו שלח לייזר לראש חטיבת חקירות במשטרת ישראל וליו"ר ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין. 

השופטת המדוברת היא מרב גרינברג מבית המשפט המחוזי-מרכז, ועטיה טען כי היא אמרה את הדברים במהלך דיון בגזר דינו של איוב חסונה, שהורשע (במסגרת הסדר טיעון) בעבירות נשק שנעשו בתקופת שומר החומות. במסגרת כתב האישום המתוקן שהוגש לאחר ההגעה להסדר טיעון, לא יוחס לחסונה מניע לאומני או גזעני בביצוע העבירות. 

"מדובר בפרסום שקרי ופוגעני", טוען יועמ"ש בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר במכתבו לרח"ט חקירות תת-ניצב שלומית לנדס וליו"ר ועדת האתיקה בלשכה עורכי הדין, עו"ד מנחם מושקוביץ. לדבריו, האמירה שאותה ייחס עטיה לשופטת גרינברג, "לא נאמרה על ידה מעולם, לא בגזר הדין ולא בכל הקשר אחר".

"בכך, פועל עו"ד עטייה בכוונת מכוון לפגוע פגיעה אישית בשופטת ולהציג אותה בפני עוקביו כמי שמגלת תמיכה או סלחנות כלפי העוסקים בטרור", כתב לייזר. "עיון בתגובות לפרסום הנ"ל מלמד על כך שעו"ד עטיה מצליח בהעברת המסרים הזו וחלקם של העוקבים אף הציעו לעשות מעשה בגין הפרסום המסית".

לטענת יועמ"ש בתי המשפט, הפרסום מקים חשד לביצוע עבירות פליליות של הסתה לאלימות, לשון הרע ופרסום ידיעות כוזבות וזילות בית המשפט וכן הפרה חמורה של כללי האתיקה המקצועית החלים על עורכי דין, ובכלל זה פגיעה בכבוד המקצוע ובאמון הציבור במערכת המשפט. בסיום המכתב, מבקש לייזר את התערבותם של רח"ט חקירות ויו"ר ועדת האתיקה בעניין.

מעורך הדין רז עטיה לא נמסרה תגובה.

רז עטיה ברק לייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}