ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המו"מ נכשל

השופטים ללוין: כנס את הוועדה כדי למנות נשיא לעליון - או שנפסוק נגדך

השופטים אומרים ללוין כי בפניו שתי אפשרויות בלבד: לכנס את הוועדה באופן מיידי ולבחור נשיא לבית המשפט, או שהם יחייבו אותו לעשות זאת בפסק דין. עד כה, אפשרו השופטים ללוין לקיים מגעים עם השופטים החברים בוועדה, מתוך ניסיון להגיע להסכמות

השופטים ללוין: כנס את הוועדה כדי למנות נשיא לעליון - או שנפסוק נגדך
בית המשפט העליון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שופטי בית המשפט המשפט העליון, מבהירים הבוקר (שלישי) לשר המשפטים יריב לוין, כי לא יאפשרו דחייה נוספת של פסק הדין בעתירה לכינוס הוועדה לבחירת שופטים וכי פסק דינם ינתן בתחילת שנת המשפט בחודש ספטמבר. זאת, לאחר שממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן דחה אתמול על הסף את הצעת הפשרה של לוין.

למעשה, השופטים אומרים ללוין כי בפניו שתי אפשרויות בלבד: לכנס את הוועדה באופן מיידי ולבחור נשיא לבית המשפט, או שהם יחייבו אותו לעשות זאת בפסק דין. עד כה, אפשרו השופטים ללוין לקיים מגעים עם השופטים החברים בוועדה, מתוך ניסיון להגיע להסכמות. 

"לבקשתו של שר המשפטים, מר יריב לוין, עיכבנו את מתן ההכרעה בתיק זה לתקופה משמעותית, על מנת לאפשר לו למצות את המאמצים להגשים את חזונו המבורך להביא למינוי נשיא ושופטים לבית המשפט העליון על בסיס הסכמה רחבה בקרב חברי הוועדה למינוי שופטים", כתבו השופטים.

אולם, הוסיפו: "עתה, משהוברר כי הדבר אינו מסתייע, ברור וגלוי כי אין מנוס מפניה למנגנון קבלת ההחלטות הקבוע בסעיף 7 לחוק בתי המשפט.

דוברותהחלטת השופטיםצילום: דוברות

עוד כתבו השופטים: "מתוך כבוד לשר הממונה על מערכת המשפט, וביודענו כי ערכי שלטון החוק וטובת מערכת המשפט הישראלית עומדים לנגד עיניו, אנו מביעים תקווה כי הוא יפעל בימים הקרובים על מנת להוציא תובנה זו מהכוח אל הפועל, באמצעות השימוש בסמכות הנתונה לו בסעיף 7(א) לחוק בתי המשפט להניע את מנגנון קבלת ההחלטות הנ"ל".

מסביבת השר לוין נמסר בתגובה: "ההחלטה צפויה, בניגוד עניינים ובחוסר סמכות. הם השופטים של עצמם. למעשה משתלטים על הוועדה לגמרי, מסרבים לקבל כל מי שלא משלהם ורק מוכיחים כמה הרפורמה צודקת".

כזכור, אתמול (שני) דחה על הסף ומכל וכל השופט פוגלמן, את הצעת הפשרה של שר המשפטים, יריב לוין, שהציע למנות את השופט אלרון לנשיא ביהמ"ש העליון לשנה בלבד ולאחר מכן למנות את המועמד שיציעו שופטי העליון. 

יריב לוין בית המשפט העליון עוזי פוגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}