ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אמצעי כיבוי מיוחדים

טסלה שוב תחת חקירה: השריפה דרשה הזנקת מטוסי כיבוי

חקירה חדשה: בשבוע שעבר משאית טסלה הייתה מעורבת בתאונה בכביש 80 בארה"ב והשריפה הייתה כה עזה עד שלא נותר דבר מהמשאית

טסלה שוב תחת חקירה: השריפה דרשה הזנקת מטוסי כיבוי
משאית חשמלית של טסלה עלתה בלהבות על הכביש בין סקרמנטו לרינו. הרשויות חוקרות הנזק הסביבתי משמעותי צילום: טסלה

טסלה מוצאת עצמה שוב ושוב תחת כל מיני חקירות אשר נוגעות למכוניות הנוסעים ולטנדרים שלה, אבל כעת מצטרפת לרשימה חקירה חדשה: של המשאיות שלה. לטובת מי שאינו מכיר, לטסלה יש גם משאית חשמלית והיא מרשימה מאוד אבל כמו לא מעט רכבים חשמליים – ברגע שהעסק מתחיל לבעור לכבאים יש הרבה יותר עבודה.

לפי פרסומים בארה"ב בשבוע שעבר משאית טסלה הייתה מעורבת בתאונה בכביש 80 בארה"ב והשריפה הייתה כה עזה עד שלא נותר דבר מהמשאית. המשאיות של טסלה מצוידות, כמו המכוניות שלה, בסוללות ליתיום יון וזה אומר שהכבאים צריכים אמצעי כיבוי מיוחדים.

לפי הפרסומים בארה"ב כאשר התאונה התרחשה סמוך להרי סיירה מאדרה, המשטרה נאלצה לסגור את הכביש המהיר ל-16 שעות בגלל עוצמת הבעירה. אבל יותר מכך: ההוראות לכיבוי של רכב חשמלי הן בפירוש לא לנסות לכבות את השריפה במים, אלא להכניס את הרכב למיכל של חומר כיבוי, או לכסות אותו במעין יריעה חוסמת אש. אבל מכיוון שזו משאית ענק, לא נמצא מיכל כה גדול או שמיכה ענקית, מה שדרש מהשלטונות בקליפורניה לנסות ולכבות את השריפה גם באמצעות מטוסי כיבוי, לא פחות.

אחרי שהסיפור הסתיים, לשמחתנו ללא נפגעים, הודיע ה NTSB, הרשות האמריקאית האחראית על בטיחות בדרכים, כי נושא השריפה שהתלקחה במשאית של טסלה יבחן – ומסקנות יוצגו בקרוב.

שריפת משאיות טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}