ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
להיזהר מזיהום

נורית הדלק נדלקה? זה מה שאתם חייבים לדעת

לא חייבים למלא הרבה דלק: אלה המכוניות שאפשר לנסוע בהן עם נורת דלק דולקת הכי הרבה זמן. מנגד - אלה המכוניות שעלולות להזדהם

נורית הדלק נדלקה? זה מה שאתם חייבים לדעת
טויוטה ראב-4 הייבריד נסע הכי הרבה קילומטרים עם נורת דלק דולקת צילום: טויוטה

מכירים את המצב הלא נעים הזה כשכמעט נגמר לכם הדלק? המנורה הקטנה והכתומה בלוח המחוונים נדלקת ואומרת לכם "קדימה, המכונית רוצה דלק, נא להגיע לתחנה". אתם אומרים בלב "ניחא", נוסעים ככה עוד שעה ומקווים שלא תיתקעו. אבל יש מכוניות שבהן נורת הדלק אומרת שאתם חייבים לתדלק ויש מכוניות שלא. זה תלוי גם בצריכת הדלק של הרכב וגם בכמה היצרן ליבראלי באזהרות שלו, כלומר מתי הנורה באמת נדלקת.

בדיוק מהסיבה הזאת, אתר MARKETWATCH בדק כמה באמת אפשר לנסוע עם מכונית שנורת הדלק שלה דולקת והתוצאות מעניינות. חשוב לציין שהבדיקה מבוססת על חישוב מתמטי של קיבולת מיכל הדלק וצריכת הדלק הממוצעת, כלומר יתכן שבפועל התוצאה תהיה שונה.

הבדיקות של אתר MARKETWATCH מתייחסות לשוק הרכב האמריקאי והדגמים אשר משווקים שם אינם בהכרח זהים לישראל, אבל כן ניתן למצוא דגמים שמאוד דומים למה שמשווק בארץ מבחינה מכאנית. כצפוי, הדגם שהכי מאפשר נסיעה עם נורת דלק הוא הראב 4 של טויוטה.

לפי הנתונים טויוטה ראב 4 בגרסת ההייבריד עם הנעה קדמית הצליח לנסוע 73.2 מייל מהרגע שהנורה נדלקה, שהם 117.8 קילומטרים, מחיפה לתל אביב ועם עוד הרבה קילומטרים להסתובב בעיר.

במקום השני פורד 150 F XLT עם טווח של 115 קילומטרים. מקום שלישי שייך להונדה אקורד EHEV ההיברידית עם 111.6 קילומטרים מהרגע שהנורה נדלקת.

במקום הרביעי יש לנו טויוטה קאמרי היברידית עם 110 קילומטרים של נסיעה עם נורה כתומה. ואת המקום החמישי לוקח הטנדר של ראם- ה-1500 "טריידסמן" עם 104 קילומטרים.

חשוב מאוד לציין שהמדד הזה מבוסס כאמור על חשבון של צריכת הדלק וכמה ליטרים יש במיכל כאשר המנורה נדלקת ואינו מהווה בהכרח אינדיקטור למידת החיסכון של הרכב. ומעבר לכך טיפ קטן: אנחנו לא ממליצים לכם לנסוע עם נורית דלק דולקת. הדלק שנשאר במיכל כשהנורה דולקת עלול להיות מזוהם בכל מיני משקעים שירדו לתחתית של מיכל הדלק אחרי הרבה תדלוקים ואתם לא רוצים שמערכת ההזרקה שלכם תשאב את הדלק שנותר עם הלכלוך. לכן עדיף לתדלק לפני שהנורית תזכיר לכם שהגיע הזמן.

 

 

רכב חשמלי דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}