ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
קידוש השם

מגיבורי אסון התאומים: בניו יורק משבחים את הקצין החרדי

ה'ניו יורק פוסט' מהעיתונים הגדולים של ארה"ב, משבח את סגן מפקד משטרת ניו יורק החרדי. משטרת ניו-יורק קידמה לאחרונה את "היהודי האורתודוקסי בעל הדרגה הגבוהה ביותר אי פעם, גיבור 11 בספטמבר שחובש כיפה בעבודה כשהעיר נלחמת בגל של פשע שנאה אנטישמי" כך פותח העיתון את הכתבה

מגיבורי אסון התאומים: בניו יורק משבחים את הקצין החרדי
ריצ'י (יחיאל) טיילור צילום: Yeshiva world news

העיתון הצבעוני של 'ניו יורק', ה"ניו יורק פוסט" מהגדולים בארה"ב, שיבח ופירגן לריצ'י (יחיאל) טיילור, שקודם לאחרונה לקצין היהודי החרדי בעל הדרגה הגבוהה ביותר במשטרת ניו יורק, והפך לסגן מפקד משטרת ניו יורק, טיילור ידוע בגשרים שהוא בונה בין קהילות בתקופות של שלום ומצוקה.

"לעולם אל תשנה את מי שאתה. אל תסיר כל סמל המייצג בגאווה את האמונה ודרך החיים שלך", אמר טיילור, בן 42, בראיון לעיתון. בתפקידו הנוכחי, טיילור אחראי "לפנייה לכל הקהילות, לא רק לקהילה היהודית", הודגש בעיתון.

"מתקפה על קהילה אחת היא התקפה על כולנו", הוא אמר בנחרצות, והדגיש את העיקרון ש"אף אחד בעיר הזו לא צריך להתמודד עם פגיעה בגלל אורח החיים שלו".

"אתה בטוח איפה שאתה נמצא. אני מוביל בדוגמה כשאני לובש את הכיפה שלי עם מדים", אמר. "משטרת ניו יורק נותנת גב לכולם. אין צורך להסתיר מי אתה בעיר הזאת", הוא הוסיף, "זה חל על יהודים עונדי מגן דוד תהיו גאים במי שאתם".

לשוטר הבכיר יש חמש בנות בגילאי 2 עד 20, הוא אמר שמשטרת ניו יורק פועלת ללא לאות כדי להדוף את פשעי השנאה. העיתון מציין כי "למרות שמירת הדת הקפדנית שלו שכוללת שישי עד מוצאי שבת", המוטו שלו "להיות תמיד בכוננות" על פי ההלכה היהודית.

העיתון מסביר לקוראיו: "העיקרון התורני להצלת חיים מקבל עדיפות על פני כל השאר, אפילו בימי מנוחה (שבת) - וטיילור רואה בקבלת שיחות חירום חלק מהדבר הזה" נכתב.

בגיל 15, הוא הפך לחוקר במשטרה עבור המחוז ה-61 בברוקלין. שלוש שנים לאחר מכן, הוא החל לעבוד להתנדב בארגון 'הצלה', ועד מהרה לקח חלק בסיוע במרכז הסחר העולמי כשהמגדלים קרסו ב-11 בספטמבר בפיגועי טרור אז נרצחו 3000 אמריקאים.

בשעות שלאחר הפיגועים, טיילור טיפל בכבאים ההמומים בעמדת ארגון הצלה שפתח ליד גראונד זירו, רבים מהם היו שבורים בגלל מותם של כבאים רבים. הוא שטף את עיניהם ועשה כמיטב יכולתו כדי לתמוך בהן רגשית וגם רפואית. "אתה עושה כמיטב יכולתך להיות שם בשבילם - הייתה הרבה עזרה ראשונה פסיכולוגית. רוב הזמן עזרה ראשונה זה לא רק חמצן או תחבושת", אמר

בשנת 2005 בגיל 23, טיילור הושבע כשוטר, ועבר בקריירה שלו בלמעלה מ-10 תפקידים ברחבי העיר ניו יורק. לאחר שסיים את האקדמיה לשוטרים בהצטיינות והחל את הקריירה שלו בברוקלין. הוא הועלה לדרגת סמל ב-2010, סגן ב-2014, קפטן ב-2016, סגן מפקח ב-2020 ומפקח ב-2021.

לפני קידומו בפברואר האחרון, מפקד המשטרה אדוארד קאבן כינה את טיילור "מענטש" ושיבח אותו כ"השגריר האולטימטיבי של משטרת ניויורק, בונה גשרים גם בזמנים טובים וגם רעים". תפקידו הנוכחי של טיילור הוא אחריות על כל הקהילות, לא רק על קהילה היהודית.

פשעי שנאה נגד יהודים גדלו ב-150 אחוז בחודש מאי בהשוואה למאי 2023, מ-22 ל-55 אירועים. טיילור הודה כי "יש פחד אמיתי" בקרב תושבי ניו יורק היהודים, אך אמר שהם צריכים להיות רגועים. "משטרת ניו יורק מבצעת מעצר אחר מעצר אחר מעצר" בגין פשעי שנאה אנטישמיים, אמר טיילור.

לתושבי ניו יורק ששוקלים לברוח מהעיר, הוא קורא לא לעזוב. "זה מה שהטרוריסטים והאנטישמים רוצים", אמר. "הדרך להילחם בחזרה היא להמשיך בדרך החיים שלנו". הוא הפציר בתושבי העיר "להיות ערניים", אך אמר שאנשים יכולים להיות רגועים: "אתם בטוחים ברחובות ניו יורק".

ריצ'י טיילור ניו יורק משטרת ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}