ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ללא צורך באישור רופא

מהפכה: משבוע הבא תוכלו להנפיק בעצמכם ימי מחלה דרך הסמארטפון

החל מהשבוע הבא, יוכלו עובדים להנפיק ימי מחלה בעצמם באמצעות אפליקציה וללא צורך באישור רופא. המהלך, שאושר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ייכנס לתוקף בכל קופות החולים ומיועד להקל על העומס במרפאות

מהפכה: משבוע הבא תוכלו להנפיק בעצמכם ימי מחלה דרך הסמארטפון
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

בשבוע הבא תיכנס לתוקפה החלטה חדשה שתאפשר לעובדים להנפיק ימי מחלה לעצמם ישירות דרך אפליקציה, ללא צורך באישור רופא כך דווח הערב (שני) בכאן 11.

ההחלטה, שאושרה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, עוררה חששות בקרב מעסיקים, אך גם מגבלות מסוימות נקבעו כדי למנוע ניצול לרעה של המערכת. בין היתר, העובדים יוכלו להנפיק עד עשרה ימי מחלה בשנה ללא חותמת רופא, ועד ארבעה ימי מחלה בכל פעם.

איגוד רופאי המשפחה של ההסתדרות הרפואית, בשיתוף עם משרדי האוצר והבריאות, הביע תמיכה במהלך. לדברי ד"ר יעל ליבני גילרמן, יו"ר האיגוד, "המהלך מפנה את משאבי הזמן והקשב של הרופאים ומאפשר להם להתמקד בטיפול רפואי בחולים, במקום לעסוק בעבודת ניירת".

המהלך יחול על כל קופות החולים, כאשר קופות החולים לאומית וכללית כבר הודיעו כי יתחילו ביישום ביום ראשון הקרוב, 1 בספטמבר. הקופות מכבי ומאוחדת טרם עדכנו את מבוטחיהן, אך המהלך צפוי להיכנס לתוקף גם בהן בקרוב.

יחד עם זאת, המהלך עלול לפגוע ברופאים ששכרם תלוי בשעות עבודה ופעולות, במיוחד עבור רופאים עצמאיים. בשל כך, ישנה כוונה לבחון מנגנון פיצוי שייתן מענה לכך.

 

 

 

חופשת מחלה ימי מחלה אפליקציה רופאים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}