ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"הדברים בבירור"

קצינה בצה"ל בהתבטאות חסרת תקדים: "הדתיים לאומיים כת אוכלי מוות"

הקב"נית של החטיבה שבה נפל סעדיה דרעי הי"ד, הביעה הזדהות עם המאמר הביזיוני שתקף את האם השכולה. הקצינה כתבה: "היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות". דובר צה"ל התייחס

קצינה בצה"ל בהתבטאות חסרת תקדים: "הדתיים לאומיים כת אוכלי מוות"
חיילים דתיים, ארכיון צילום: פלאש 90

קצינת בריאות הנפש (קב"ן) בחטיבת אלכסנדרוני, שבה שירת הלוחם סעדיה דרעי הי"ד שנפל ברצועת עזה, פרסמה הערב (שני) התבטאויות מזעזעות, בהן השתלחה במגזר הדתי הלאומי.

"הדתיים לאומיים הם כת של אוכלי מוות", כתבה הקב"נית עדי אנגרט בטוויטר. "בחטיבה שלי רווחת התמיכה ברצח עם". הדברים נכתבו בתגובה למאמר בעיתון הארץ שספג ביקורת רבה, בו טען הכותב רוגל אלפר כי האם השכולה ללי דרעי כביכול שמחה במותו של בנה, ח"ו. "ללי דרעי מפגינה שביעות רצון ממות בנה, ואיש אינו מוחה", נכתב בכותרת המאמר. 

איגוד ישיבת ההסדרסעדיה דרעי הי"דצילום: איגוד ישיבת ההסדר

הסערה החלה כשכתב 'כאן חדשות' חיים גולדיטש הגיב לטור של רוגל אלפר וכתב: "גועל נפש. לא מספיק שאנשים מקריבים את החיים בשביל שנוכל לחיות פה, עוד החצוף הזה מעיז לכתוב דברים מגעילים כאלו על אם שכולה. כפוי טובה, דוחה ומזעזע. אתה לא ראוי להקרבה ובושה להארץ שטקסט כזה נוראי עולה ככה".

בתגובה כתבה אנגרט לגולדיטש: "מה מזעזע במה שהוא כתב? לא היית מאמין אבל יש תרבויות בישראל שבשבילן המוות הוא לא תכנית עבודה".

גולדיטש השיב: "פגשת פעם את ללי? יש לך מושג מי האישה? נראה לך לגיטימי לכתוב על אם שכולה מלפני חודש וחצי מהחטיבה שלנו ששכלה את בנה וכואבת את כאבו שהיא שבעת רצון מזה?"

"איפה כתבתי שהיא שבעת רצון?", השיבה אנגרט. "אלפר מביא את מה שהיא אמרה, כפשוטו, היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות".

גולדיטש הגיב: "אין לי מושג מאיפה השנאה שטיפחת לציונות הדתית. בעיקר כואב ומפחיד שאת הגורם המטפל בחטיבה שרבים מחבריה נמנים על המגזר הנ"ל".

בסיום הדיון בין השניים כתבה אנגרט: "רק שאני אבין, דעה די נפוצה בחטיבה שרצח עם זה סבבה ומי שמפגין בקפלן הוא בוגד זה בסדר, אבל לבוז לערכים של הציונות הדתית זה לא? ואגב עבדתי לפני זה עם פלסטינים, גם איתם לא הסכמתי על הרבה דברים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הדברים חמורים ואינם הולמים את המצופה ממפקדים בצה״ל. האירוע בבירור".

עדי אנגרט סעדיה דרעי הי"ד ללי דרעי הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}