ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בלשכה הכחישו

נתניהו על ציר פילדלפי: "ייהרג ובל יעבור, לא מעניינת אותי עמדת מערכת הביטחון"

גלנט למשפחות התצפיתניות שבשבי חמאס: "אין מכשול ביטחוני, נדע להתמודד עם עזיבת הציר ל-6 שבועות". נתניהו: "ייהרג ובל יעבור, לא מעניינת אותי עמדת מערכת הביטחון". לשכת ראה"מ: "ראש הממשלה נתניהו לא אמר את הדברים"

נתניהו על ציר פילדלפי: "ייהרג ובל יעבור, לא מעניינת אותי עמדת מערכת הביטחון"
ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה צילום: מתוך הסרטון

משפחות התצפיתניות שבשבי חמאס ערכו היום (שני) שתי פגישות נפרדות עם שר הביטחון גלנט ועם ראש הממשלה נתניהו.

המסרים ששמעו מהם לגבי סוגיית ציר פילדלפי שנמצאת בליבת המו"מ לעסקת חטופים היו שונים בתכלית. גלנט אמר שנוכחות או היעדרות ישראל בציר אינה מהווה מכשול ביטחוני, ואילו רה"מ טען שזה בבחינת "ייהרג ובל יעבור".

על פי דיווח ב'חדשות 12', תחילה הם נפגשו עם שר הביטחון, שאמר להם: "באירוע ציר פילדלפי אין מכשול ביטחוני. מערכת הביטחון אמרה בגלוי שתדע להתמודד עם כל החלטה שתתקבל באשר לעזיבת הציר ל-6 שבועות. אמרתי לכם כבר לפני חודש וחצי שבשלו התנאים לעסקה. זה היה נכון אז וזה נכון גם היום". 

כשניסו להבין ממנו היכן העסקה עומדת ענה להם גלנט, שידע על פגישתם המתוכננת עם ראש הממשלה, שיוכלו לשאול זאת אותו.

בפגישה עם נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים הציגו בני משפחות התצפיתניות את השאלה, ורה"מ אמר: "לא ניסוג מהדרישה שלנו לגבי ציר פילדלפי. זה בבחינת 'ייהרג ובל יעבור'. לא מעניינת אותי העמדה של מערכת הביטחון בעניין זה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בניגוד לציטוט השקרי שהופיע בחדשות 12, ראש הממשלה נתניהו לא אמר בפגישה עם משפחות התצפיתניות כי ״עמדת מערכת הביטחון לא מעניינת״ אותו בנושא פילדלפי.

ראש הממשלה אמר כי הצורך בהחזקה מתמדת של ציר פילדלפי הוא ביטחוני - אך גם צורך מדיני עליון. ראש הממשלה הבהיר כי אם ישראל תיסוג מציר פילדלפי כעת, הלחץ למנוע את כיבושו מחדש יהיה עצום, ויעמיד בסימן שאלה גדול את יכולתינו לחזור לשם".

בנימין נתניהו יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל עזה חטופים עסקת חטופים ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}