ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המחלוקות לסוף

המטרה - להגיע לכמה שיותר הסכמות בעסקת החטופים: "יש לא מעט קשיים"

גורמים המעורים במו"מ אמרו כי הגישה הנוכחית בשיחות היא ניסיון לייצר אופטימיות ולדחות את הנושאים הקשים - כמו צירי פילדלפי ונצרים - לשלב מאוחר יותר. על שולחן הדיונים: שמות האסירים הביטחוניים שישוחררו והווטו הישראלי

המטרה - להגיע לכמה שיותר הסכמות בעסקת החטופים: "יש לא מעט קשיים"
תמונות החטופים על חומות העיר העתיקה צילום: ארנון בוסאני

ראשי מערכת הביטחון ששבו לישראל מהשיחות בקהיר אמרו לדרג המדיני כי הסיכוי לעסקה אינו גבוה, אך כי יש למצות את המגעים גם אם הסיכוי נמוך - כך דווח הערב (שני) בחדשות הערב ב'כאן 11'.

לדברי גורם המעורה בשיחות, הצוות המקצועי שנותר בקהיר מתמקד במעבר על שמות אסירים ביטחוניים. הגורם אמר כי הסיכויים לעסקה אינם גבוהים כל עוד יש התעקשות בנוגע להישארות בציר פילדלפי.

ישראל אמנם התגמשה בנוגע לנוכחות בציר מבחינת מספר העמדות שבהן תהיה נוכחות צה"לית, אך גם דבקה בעמדתה בנוגע לעצם הנוכחות שם. 

מאמצי המתווכות מתמקדים בניסיון להגיע לכמה שיותר הסכמות בין הצדדים, כדי לאפשר דיון בסוגיות שבן יש מחלוקות עיקשות בין ישראל לחמאס. אנשי המקצוע משוכנעים שניתן להגיע להסכם ללא פגיעה בביטחון, באמצעות הקמת מכשול משמעותי בגבול במימון אמריקני.

גורמים המעורים במשא ומתן אמרו ל'כאן חדשות' כי הגישה הנוכחית בשיחות היא ניסיון לייצר אופטימיות ולדחות את הנושאים הקשים לסוף. 

הגורמים הוסיפו: "מנסים להגיע להסכמות בבעיות הקלות - ניסיונות להגיע לפתרון בסוגיית המחבלים שישוחררו והווטו הישראלי - ולדחות לסוף את הדברים הקשים כמו סוגיית פילדלפי וציר נצרים". 

גורמים זרים המעורבים במגעים אמרו כי השיח מתקיים ואף כי יש התקדמות, ואף על פי כן יש גם לא מעט קשיים. 

 

עסקת חטופים חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}