ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
שנאת יהודים מחרידה

שוב אנטישמיות בצרפת: ניגש ליהודייה עם סכין "כדי להרוג יהודים".

יהודייה מפריז התלוננה במשטרה כי גבר ניגש אליה ברחוב, ואמר כי הוא אוחז בסכין "כדי להרוג יהודים״. נעצר חשוד חמוש בסכין ליד בית כנסת והתברר כי מדובר באותו אדם. בנוסף נמצאה על ידי תושב המקום סכין נוספת תקועה בעץ מול חנויות כשרות ברחוב

שוב אנטישמיות בצרפת: ניגש ליהודייה עם סכין "כדי להרוג יהודים".
אילוסטרציה צילום: unsplash

יום לאחר הפיגוע ליד בית הכנסת בדרום צרפת בו ניסה מחבל לשרוף בית כנסת, תקרית אנטישמית נוספת בפריז: אישה יהודייה הגישה תלונה למשטרה, ולפיה גבר עם סכין ניגש אליה ברחוב - ואמר כי הוא אוחז בו "כדי להרוג יהודים". 

על פי הדיווח באתר ווינט, התקרית אירעה ביום ראשון בסביבות השעה 19:30 באזור שרנטון-לה-פונט בבירת צרפת. לטענת האישה, אותו גבר ניסה לסחוט ממנה כסף ואיים עליה שהנשק שלו נועד להרוג יהודים. מכיוון שפחדה, היא החליטה לשקר לגבי זהותה ואמרה לו כי היא אינה יהודייה.

מאוחר יותר, בסביבות השעה 22:50, התקשרו אנשי אבטחה של הקהילה היהודית כדי לדווח על אדם חמוש בסכין ליד בית כנסת ברחוב בעיר. המשטרה הגיעה למקום במהירות ועצרה את החשוד, והתברר כי מדובר באותו אדם שניגש לאישה היהודייה. במהלך החיפוש מצאו בתיק שלו סכין, כשבמקביל נמצאה על ידי תושב המקום סכין נוספת תקועה בעץ מול חנויות כשרות ברחוב.

משרד התובע הכללי בצרפת מסר כי נפתחה חקירה בנוגע לשלוש תקריות בגין "איומי מוות בגלל מוצא דתי ונשיאת נשק קר".

המקרה האחרון הגיע לאחר נסיון פיגוע בשבת. כזכור ביום שבת האחרון, מחבל תועד במצלמות האבטחה כשהוא נושא דגל פלסטין, ומצית שני כלי רכב בכניסה לבית הכנסת "בית יעקב" בלה גרנד מוט שבדרום צרפת, סמוך למונפלייה.

באחד מכלי הרכב היה בלון גז, וכתוצאה מכך התפוצצו שתי המכוניות, ודלתות המבנה הוצתו. שוטר אחד נפצע ופונה לבית החולים, ולא נשקפת סכנה לחייו.

שר הפנים ז'רלד דרמנן הורה על תגבור האבטחה בבתי הכנסת בצרפת, ואמר: "אני רוצה להבטיח לאזרחינו היהודים ולקהילה היהודית את תמיכתי המלאה, ולהגיד שהנשיא מקרון הורה לגייס את כל האמצעים כדי למצוא את העבריין", והוא אכן נתפס.

צרפת אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}