ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מכה לארגון הביון

הרב הבכיר ששימש כמתווך בין השב"כ להתיישבות - הודיע על ניתוק היחסים

הרב דוד חי הכהן הודיע על ניתוק יחסיו עם השב"כ, על רקע מספר מעצרים מנהליים נוספים שבוצעו לאחרונה ומכתבו של ראש השב"כ שהכעיס את אנשי ההתיישבות

הרב הבכיר ששימש כמתווך בין השב"כ להתיישבות - הודיע על ניתוק היחסים
הרב דוד חי הכהן צילום: צילומסך

הרב דוד חי הכהן, ששימש כמתווך בין השב"כ לגורמים בהתיישבות, הודיע היום (שני) על ניתוק היחסים עם אנשי המחלקה היהודית בשב"כ, העוסקים בסיכול פעילות עבריינית של יהודים נגד פלסטינים, זאת על רקע מספר מעצרים מנהליים נוספים שבוצעו לאחרונה וכן מכתבו של ראש השב"כ שהכעיס את אנשי ההתיישבות. כך מפרסם חנן גרינווד בישראל היום.

הרב דוד חי הכהן, מרבני הציונות הדתית, הוא רב קהילה בבת ים ובחודשים האחרונים לקח על עצמו לשמש כגורם מקשר בין אנשי השב"כ לגורמים בהתיישבות, בניסיון להביא לביטול המעצרים המנהליים.

במסגרת פעילותו בנושא העביר הרב הכהן במספר פעמים לפעילים בגבעות ובחוות מסרים מטעם המחלקה היהודית בשב"כ, שביקשו לחזור בהם מחלק מהמעצרים המנהליים, אך התנו זאת בשורת תנאים שנדחו על הסף.

לפני כשלושה שבועות אף הגיע הרב דוד חי הכהן לפגישה בכלא איילון עם פעילים בהתיישבות שעצורים במעצר מנהלי בנוכחות נציגי שב"כ, לאחר שהאחרונים ביקשו "לרדת מהעץ" והציעו לאחד הפעילים מתווה לשחרורו.

בסוף השבוע האחרון הודיע הרב לאנשי השב"כ על ניתוק יחסיו עמם זאת בעקבות גל מעצרים מנהליים נוסף כנגד ארבעה מתיישבים, מספר שלדברי פעילים בגבעות שבר שיא חסר תקדים מאז קום המדינה, ומכתבו של ראש השב"כ רונן בר שעורר זעם רב בקרב הנהגת הרבנים.

במכתב השנוי במחלוקת של ראש השב"כ רונן בר, אותו שלח בשבוע שעבר לראש הממשלה ושר הביטחון, הוא טען כי "תופעת 'נוער הגבעות' הפכה מזמן לכר נרחב של פעילות אלימה כנגד פלשתינים" והוסיף כי "המופעים שראינו בהר הבית הם ביטוי מוחשי לכך. התקדמות בכיוון תוביל לשפיכות דמים רבה ותשנה ללא היכר את פניה של מדינת ישראל".

הרב דוד חי הכהן שב"כ נוער הגבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}