י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
השיב לבג"ץ

שר המשפטים לוין מציג פשרה חדשה בעניין מינוי נשיא העליון

שר המשפטים לוין הציג פשרה חדשה בעניין מינוי נשיא העליון, לפיה השופט אלרון יכהן כנשיא למשך שנה, ואחר כך יכהן בתפקיד שופט מכהן של בית המשפט ‏העליון שיוצע על ידי נציגי הרשות השופטת

שר המשפטים לוין מציג פשרה חדשה בעניין מינוי נשיא העליון
יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיש למ״מ נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן הצעת פשרה למינוי נשיא ושופטים לבית המשפט העליון. 

לפי הפשרה שהציע לוין, השופט יוסף אלרון יכהן בתפקיד הנשיא למשך שנה אחת, עד לפרישתו מכס השיפוט ‏בחודש ספטמבר 2025. עם תום כהונתו של אלרון, יכהן בתפקיד שופט מכהן של בית המשפט ‏העליון, שיוצע על ידי נציגי הרשות השופטת בוועדה עד לפרישתו.

שר המשפטים יריב לוין צילום: באדיבות המצלם

עוד לפי הצעת הפשרה של לוין, ימונו שלושה שופטים לבית המשפט העליון, אחד שמרן, אחד ליברל והשלישי, שופט מחוזי שימונה בהסכמה.

הראשון ימונה על פי הצעת רוב נציגי מערכת המשפט בוועדה, שיציעו שני מועמדים. המועמד שייבחר יהיה זה שיועדף על ידי רוב מקרב נבחרי הציבור בוועדה.

השני ימונה על פי הצעת רוב נבחרי הציבור בוועדה, שיציעו שני מועמדים. המועמד שייבחר יהיה זה שיועדף על ידי רוב מערכת המשפט בוועדה. השלישי ימונה בהסכמה בין כלל חברי הוועדה מקרב השופטים המחוזיים המכהנים.

בג"ץ ביקש לפני כחודש מפוגלמן ומלוין לנסות להגיע להסכמות על הבחירה של נשיא העליון - זאת כדי לייתר פסיקה בעתירות שביקשו את כינוס הוועדה לבחירת שופטים בשביל בחירת הנשיא.

 

בג"ץ יריב לוין יוסף אלרון עוזי פוגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}