ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ציר הרשע

האם המל"טים של צפון קוריאה פיתוח ישראלי שנגנב?

הדיקטטור של צפון קוריאה חשף ייצור של מל"טים איראניים מתאבדים במדינתו. מומחים אמרו שהמל"טים נראים דומים למל"טים מפיתוח ישראלי. צפון קוריאה ואיראן משתפות פעולה ותחת סנקציות קשות מצד ארה"ב

האם המל"טים של צפון קוריאה פיתוח ישראלי שנגנב?
מל"ט צילום: pixabay

צפון קוריאה חשפה "מל"ט מתאבד" חדש, כך מסרו היום (שני) כלי תקשורת במדינה. המנהיג קים ג'ונג און פיקח על בדיקת ביצועים של הכלים, שלטענת מומחים יכול היה להגיע מרוסיה.

קים אמר כי "יש צורך לפתח ולייצר עוד מל"טים מתאבדים, בנוסף ל"מל"טים אסטרטגיים ותקיפה רב-תכליתית". כך דיווחה סוכנות הידיעות הקוריאנית המרכזית הרשמית (KCNA), "צי המל"טים ההולך וגדל של הצפון, יבוא בשימוש כדי לתקוף יעדי אויב על הקרקע ובים" נמסר מצפון קוריאה.

עוד נמסר: "כל המל"טים שצפון קוריאה בדקה ב-24 באוגוסט זיהו והשמידו נכון את המטרות המיועדות לאחר שטסו לאורך מסלולים שונים שנקבעו מראש". קים אמר גם כי ארצו תפעל ל"טכנולוגיית בינה מלאכותית לפיתוח רחפנים".

מומחים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית fAFP, כי המל"טים נראים דומים למל"ט המתאבד "HAROP" מתוצרת ישראל, או "Lancet-3" מתוצרת רוסית ו"HERO 30" הישראלי. ייתכן שצפון קוריאה רכשה את הטכנולוגיות הללו מרוסיה, שכנראה השיגה אותן מאיראן - טהראן עצמה חשודה בגישה אליהן באמצעות פריצה מישראל.

"המל"ט המתאבד יכול לטוס לאורך 1,000 ק"מ", אמר צ'ו סאנג-קיון, פרופסור במכון המתקדם למדע וטכנולוגיה בקוריאה של דרום קוריאה. זהו איום משמעותי על הביטחון הלאומי של דרום קוריאה והמתקנים הקריטיים שלה, הוסיף צ'ו. הם מראים שיש להם את היכולת לפגוע בכל דבר, מהרמה הטקטית ועד לרמה האסטרטגית".

"אם תהיה פרובוקציה או סכסוך בינלאומי, הצבא הדרום קוריאני יספוג בהכרח נזק משמעותי מהמל"טים המתאבדים האלה", אמר צ'ו.

מל"טים איראן רוסיה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}