ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
משקיעים קשי יום

בבקשת הנאמנים נחשף: לבסדנו אלפי נושים; אושר מימון להפעלה מינימלית

בית המשפט אישר לנאמנים להפעיל את שתי החברות במתכונת רזה, באמצעות מימון מבעלי השליטה. בבקשה נחשף: לחברות אלפי נושים, חלקם אנשים קשי יום אשר השקיעו את כספי הפנסיה שלהם

בבקשת הנאמנים נחשף: לבסדנו אלפי נושים; אושר מימון להפעלה מינימלית
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרשיית בסדנו: בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישר לנאמנים ליטול מימון של מאות אלפי שקלים מבעלי השליטה, לצורך הפעלתן ההכרחית של שתי החברות בקבוצת בסדנו, במתכונת רזה מאוד.

במסגרת בקשת הנאמנים נחשף כי ישנם אלפי נושים, מספר גבוה בהרבה שזה שציינו בבסדנו, חלקם אנשים קשי יום אשר השקיעו את כספי הפנסיה שלהם. כך עולה מבקשת הנאמנים לבית המשפט.

המטרה של ההפעלה הזמנית, על פי הודעת הנאמנים היא לשמר את נכסיהן של החברות, כמו גם את הנתונים החיוניים הדרושים על מנת לאפשר מימוש מיטבי של נכסי החברות לטובת הנושים, הווה אומר לשלם להם את החוב. 

כאמור, בית המשפט נעתר לבקשת הנאמנים ליטול אשראי מבעלי השליטה, בהיקף של עד 200,000 דולר ללא ריבית מ"בית יעקב" וסכום נוסף של 200,000 ש"ח בריבית שנתית של 12% ממר אילן כהן.

עוד עולה מהודעת הנאמנים לבית המשפט, כי נכון להיום לחלק מהעובדים כבר ניתנו מכתבי פיטורים, ובמהלך השבוע הבא ישלימו הנאמנים את הליכי צמצום כוח האדם בחברות.

עו"ד גיא סרוסי, המייצג קבוצת נושים, ביניהם מלווים ומשקיעים של החברה, מסר: "אנחנו מחזקים את הנאמנים על עבודתם להפעלה מינימלית של החברה לצורך השאת הערך הגבוה ביותר האפשרי לנושי החברה, לצורך מימוש מיטבי של נכסי החברותת כך שלקוחותינו שכספם כלוא אצל החברה יוכלו לקבל בחזרה את הסך הגבוה ביותר".

בסדנו חדלות פירעון עו"ד גיא סרוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}