ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"זורקים אותנו לכלבים"

הפגישה המתוחה של השר בצפון: "לא נאפשר עוד מג'דל שמס"

בפגישה קשה עם שר החינוך יואב קיש ופרויקטור הצפון אליעזר צ'ייני מרום, איימו ראשי הרשויות בקו העימות לא לפתוח את שנת הלימודים: "שרים התחננו בקבינט להמשיך ורה"מ עצר, אתם מפקירים וזורקים אותנו לכלבים"

הפגישה המתוחה של השר בצפון: "לא נאפשר עוד מג'דל שמס"
השר יואב קיש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי רשויות קו העימות נפגשו היום עם שר החינוך יואב קיש ופרויקטור הצפון אליעזר צ'ייני מרום. הפגישה הייתה טעונה במיוחד, ומגיעה למרות הודעת ראשי הרשויות אתמול לפיה לא ייפגשו עם נציגי ממשלה, כך דווח ב"וואלה". 

יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ' אמר בפתח הפגישה: "אתמול היה אחד הימים הכי קשים בחיי הציבוריים. חשבתי שאני מתעורר מחלום ואח"כ גיליתי את שברו. לא יסולח לממשלה הזו לעולם ולעולמי עד. זה שאתם מפקירים אותנו ושורפים אותנו חיים יירשם לכם לדיראון עולם. אתם גורמים לנו נזק ויזכרו אתכם כמי שהפקירו את הצפון".

דוידוביץ' המשיך וטען בפני השר קיש: "שרים מתחננים אתמול לראש הממשלה בקבינט להמשיך, וראש הממשלה עוצר - אז אתם מפקירים וזורקים אותנו לכלבים". 

"לא סופרים את התושבים. אני החלטתי - לא מתקשר עם הממשלה. לא אאפשר פתיחה של שנת הלימודים. התרענו, צעקנו - וקיבלנו אפס, וזה בשם כל ראשי הרשויות. אם יש ראשי רשויות שהם מלחכי פנכה פודלים שצריכים את מרכז הליכוד זה לא מעניין אותי, ולא מעניין אותי כלום חוץ מהתושבים שלנו. אני סיימתי עם ההצגה, לא פותח שנת לימודים במקום לא ממוגן, לא נאפשר עוד מג'דל שמס. התושבים יסבלו כי הם מצפים ומייחלים אבל אח"כ יכירו תודה כי איש לא ייפגע. אתמול הראתם לנו עד כמה אתם מזלזלים בחיים שלנו".

שר החינוך יואב קיש אמר לאחר מכן: "אני מבין את הזעם של משה. אתם לא תישארו לבד, ניקח את ההחלטה ביחד".

פגישה זו מגיעה לאחר הודעתם אתמול של ראשי הרשויות, משה דוידוביץ, דוד אזולאי וגיורא זלץ, כי הם "מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה עד לפתרון מלא ושלם לתושבי וילדי הגבול הצפוני. פתרון הכולל ביטחון מלא להחזרת המפונים מבתיהם, הבטחת שלומם של כלל התושבים ואישור תוכנית כלכלית לשיקום הצפון".

משה דוידוביץ' קו העימות מלחמת חרבות ברזל יואב קיש אליעזר צ'ייני מרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}