ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בכח הרבים

מחר! כך היה עולה מרן שר התורה לקברו של מרן הסטייפלער ביום ההילולה

מרן שר התורה רשכבה"ג הגר"ח קנייבסקי היה נוהג לעלות מדי שנה על ציון אביו ולהתפלל על תורמי 'קופת העיר' – כעת מחדשים נכדי בעל ההילולא את המנהג, בכח הרבים של עשרת ראשי הישיבות.

מחר! כך היה עולה מרן שר התורה לקברו של מרן הסטייפלער ביום ההילולה
שר התורה בציון אביו צילום: קופת העיר

רגע לפני ההילולא של מרן הסטייפלער הקדוש, רבינו יעקב ישראל קנייבסקי, בעל ה'קהילות יעקב' זצ"ל, מתבשרים שוחרי זכרו החרדים לשמו, שבכל אתר ואתר, כי מחר, ביום ההילולא ה-39 למרן זצ"ל, יפקדו את ציונו הקדוש עשרה מנכדיו, כולם אנשים ראשי בני ישראל המה – ראשי ישיבות ומרביצי תורה הצועדים לאורו וממשיכים את מורשתו. 

ואלו שמותם: מרנן ורבנן הגר"ש שטיינמן, הגרח"פ ברמן, הגרצ"י אדלשטיין, הגר"י קולדצקי, הגרא"ד אפשטיין, הגר"מ ברזם, הגר"ט יעקבזון, הגר"ש קניבסקי, הגרי"ש קניבסקי, הגר"מ ברמן , הגר"י ברמן, והגר"ג הוניגסברג שליט"א. 

את מעמד התפילה הנורא, מקדישים מרנן ורבנן ראשי הישיבות נכדי בעל ההילולא, לפעול ישועות עבור תורמי 'קופת העיר', הקופה שייסד והנהיג בנו של בעל ההילולא רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. 

למסירת שמות למניין ראשי הישיבות בציון ה"סטייפלר" ביום היארצייט לישועות גדולות >>>

קופת העירעל ציון הסטייפלערצילום: קופת העיר


למעשה, היה מרן שר התורה נוהג להתפלל מדי שנה ביום ההילולא של אביו על תורמי 'קופת העיר', וכעת מחדשים נכדי בעל ההילולא את המנהג שפסק מאז כבה נר המערבי ושבת משוש ליבנו עם הסתלקותו של מרן שר התורה זיע"א. 

התפילה תתקיים כאמור ביום ה'יארצייט, שיחול מחר – כ"ג באב, ואותה רשימה שהיתה נתונה בידי מרן שר התורה זצ"ל כשהיה עולה לפקוד את ציון אביו הקדוש, תהיה מונחת עתה בעשרה עותקים בידי נכדי בעל ההילולא, לאחר עדכון שמות התורמים כמובן. 

לאחר התפילה יחתמו חברי המנין הק' על שטר "הושע נא קהלות יעקב" עבור התורמים, לפעול עבורם ישועה למעלה מדרך הטבע בעזרת ה' יתברך, בזכות כח התפילה המשולב עם כח הצדקה וכוחו הגדול של בעל ההילולא, וכן כוחו הגדול של בנו ממשיך דרכו רבינו שר התורה זצ"ל, אשר ייסד את המנהג וכעת ממשיכים בני משפחתו וזרעו אחריו, את הנוהג שהשתרש להקדיש את העלייה על הציון הקדוש ביום ההילולא, במיוחד לטובת תורמי 'קופת העיר' – הקופה הטהורה של רבותינו גדולי הדור. 

למסירת שמות למניין ראשי הישיבות בציון ה"סטייפלר" ביום היארצייט לישועות גדולות >>>
 

קופת העיר הסטייפלער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}