ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
דיווח ערבי

הוויתורים שנידונו אתמול בקהיר - וטענת המשלחת הישראלית

לפי דיווחים הפגישות בקהיר עסקו ב"ויתורים מצד ישראל שהמתווכות סבורות שהם עשויים להוביל להסכמת חמאס לעסקה" | המשלחת הישראלית טענה כי אין לה מספיק סמכויות לקבל או לדחות הצעות

הוויתורים שנידונו אתמול בקהיר - וטענת המשלחת הישראלית
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

העיתון אל-אח'באר הלבנוני דיווח הבוקר על פרטי המשא ומתן שנערך אתמול בקהיר, במעמד המשלחת הישראלית בראשות ראש השב"כ בר וראש המוסד ברנע. 

בעיתון דווח כי הפגישות בקהיר עסקו ב"ויתורים מצד ישראל שהמתווכות סבורות שהם עשויים להוביל להסכמת חמאס לעסקה". השיחות הסתיימו ללא הסכמה בין הצדדים.

העיתון הלבנוני טען כי המשלחת הישראלית דחתה את ההצעות שהעלו המתווכות, תוך שטענה כי אין לה מספיק סמכויות לקבל או לדחות הצעות אלו מבלי להיוועץ עם ראש הממשלה נתניהו. 

מאמצי המתווכות מתמקדים לפי הדיווח הבוקר ב"חזרה להסכם הקודם שלו הסכים חמאס עם תיקונים קלים, בהם נסיגה הדרגתית ולא מלאה מהרצועה - בתמורה לגמישות ישראלית ברורה בנוגע לחזרת העקורים לצפון הרצועה".

ה"ויתורים" המדוברים כוללים "נסיגה הדרגתית של ישראל מציר פילדלפי בשלב הראשון של ההסכם והבטחה שלא יבוצעו עבודות בנייה בציר או ניסיונות לשנות את המצב הקיים". 

לפי הדיווח במצרים תקפו את ה"אופטימיות" של ארה"ב לגבי השגת הסכם, וטענו כי מדובר ב"ניסיון לניצול פוליטי פנימי בארה"ב לקראת הבחירות המתקרבות לנשיאות", כך לפי "חדשות 12".

מלחמת חרבות ברזל חמאס מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}