ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
כל הפרטים

דיווח: הקשיים של בריטניה בניסיון להפסיק ייצוא נשק לישראל

בממשלה הבריטית מתקשים להבחין בין נשק "התקפי" ל"הגנתי", מה שלפי שעה מעכב את ההחלטה על הפסקת אספקת נשק לישראל. התובע הכללי בבריטניה אמר כי הכרחי לוודא "מה מהנשק עלול לשמש את צה"ל בהפרת החוק הבינלאומי"

דיווח: הקשיים של בריטניה בניסיון להפסיק ייצוא נשק לישראל
בריטניה צילום: Pixabay

התובע הכללי בבריטניה ריצ'רד הרמר, אמר לאנשי משרד החוץ הבריטי כי לא יאשר החלטה לאסור מכירת כלי נשק לישראל - עד שיוכח בוודאות "אילו מהם עלולים לשמש את צה"ל בהפרת החוק הבינלאומי" - כך דיווח הבוקר ה"גארדיאן". 

בממשלה הבריטית מתקשים להבחין בין נשק "התקפי" ל"הגנתי", כך לפי "ווינט". זוהי לפי שעה הסיבה העיקרית לעיכוב באמברגו הנשק המתוכנן על ישראל. 

דובר משרד החוץ אמר לגרדיאן כי "הממשלה מחויבת לשמור על החוק הבינלאומי. הבהרנו שלא נייצא נשק שעלול לשמש לביצוע הפרה חמורה של הדין הבינלאומי". 

לדבריו, "קיים תהליך בדיקה מתמשך כדי להעריך אם ישראל עומדת בדין הבינלאומי, שאותו יזם שר החוץ דיוויד לאמי ביומו הראשון בתפקיד. נעדכן כשהתהליך יושלם". 

לאחרונה דיווח ה"ג'ואיש כרוניקל" הבריטי כי ממשלת בריטניה החלה להשעות רישיונות ייצוא נשק לישראל. בעוד שר החוץ דיוויד לאמי עדיין לא קיבל החלטה סופית האם להפסיק את מכירת הנשק לישראל, עובדי מדינה כבר הפסיקו לתת אישורים.

בריטניה מלחמת חרבות ברזל נשק דיוויד לאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}