ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תפקיד מרכזי

מרכזי כיוון של משרד העבודה מובילים לשיא חדש בתעסוקת חרדים

נתוני סוף שנת 2023 מצביעים על עלייה משמעותית במגמת שילוב החרדים בתעסוקה עם שיעור תעסוקה של מעל 55% בקרב גברים בציבור החרדי, כאשר מרכזי כיוון ממלאים תפקיד מרכזי בתהליך זה

מרכזי כיוון של משרד העבודה מובילים לשיא חדש בתעסוקת חרדים
ייעוץ תעסוקתי צילום: שאטרסטוק

מרכזי כיוון, מרכזי ההכוון התעסוקתי לחרדים הפועלים מטעם מנהל תעסוקת אוכלוסיות של משרד העבודה, ממשיכים להוביל את המהפכה בשילוב החרדים בשוק העבודה הישראלי. נתוני סוף שנת 2023 מצביעים על עלייה משמעותית במגמת שילוב החרדים בתעסוקה עם שיעור תעסוקה של מעל 55% בקרב גברים בציבור החרדי, כאשר מרכזי כיוון ממלאים תפקיד מרכזי בתהליך זה.

המרכזים, הפרוסים ברחבי הארץ, מציעים מעטפת שירותים מקיפה המותאמת אישית לכל פונה. השירותים כוללים אבחון מקצועי, ייעוץ תעסוקתי ולימודי, סדנאות הכנה לעולם העבודה, קורסים והכשרות מקצועיות.

רוצים לקבל כיוון לתעסוקה? לחצו כאן>>>

מרכזי כיוון פרוסים ברחבי הארץ, מצפת בצפון ועד לערי הדרום, וכוללים מרכזים בערים כמו ירושלים, בני ברק, אשדוד, טבריה, נתיבות ובאר שבע. רק בחודש שעבר חנך שר העבודה הרב יואב בן צור, מרכז כיוון חדש ברחובות, והשתתף בטקסי חנוכת הבית של מרכזי כיוון המחודשים באשדוד ובחיפה הממוקמים בסמיכות לשכונות החרדיות.

יחצכיווןצילום: יחצ

בשלוש השנים האחרונות פנו למרכז כיוון מעל 55,000 גברים ונשים מהציבור החרדי, שהשתמשו במגוון השירותים שמציעים מרכזי כיוון. בשנים אלה הושמו בתעסוקה כ- 24,000 עובדים חדשים מהציבור החרדי על ידי יועצי ומכווני התעסוקה של מרכזי כיוון.

המרכזים מציעים מגוון רחב של הכשרות מקצועיות המותאמות לצרכי שוק העבודה העכשווי, ולציבור החרדי. בין ההכשרות ניתן למצוא קורסים בתחומי ההייטק כגון תכנות ובדיקות תוכנה, הכשרות במקצועות הפיננסים כמו ראיית חשבון והנהלת חשבונות, קורסים במקצועות הבריאות כמו סיעוד ורפואת חירום, וכן הכשרות במקצועות נדרשים נוספים כמו חשמלאות, הנדסאות ועיצוב גרפי.

בנוסף, המרכזים מציעים מכינות מקיפות ללימודים והשלמת השכלה, לצד קורסי אנגלית ומחשבים בסיסיים, המהווים בסיס חיוני להשתלבות בשוק העבודה המודרני. מרכזי כיוון מציעים גם סבסוד להכשרות מקצועיות באמצעות תכנית השוברים, המאפשרת לימודי קורסים מקצועיים שאורכם עד כשנה במגוון תחומים המתעדכנים על פי ביקוש המשרות בשוק התעסוקה. השוברים מספקים מימון משתנה לקורסים והכשרות מקצועיות הנכללים בקריטריונים.

במסגרת קמפיין ארצי חדש תחת הכותרת "תופסים כיוון", משרד העבודה קורא לציבור החרדי להגיע למרכזים ולהתחיל את תהליך הכניסה לעולם התעסוקה, בצורה מקצועית ואובייקטיבית עם ליווי ותמיכה לאורך הדרך.

שר העבודה, יואב בן צור - "דרך מרכזי ההכוון במשרד העבודה, אנו מעניקים הזדמנות פז לבני החברה החרדית להעשיר את השכלתם המקצועית ולהגשים את עצמם בתעסוקה איכותית עם שכר הולם. "

מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן, הוסיף: "הנתונים החיוביים מעידים על הצלחת המודל של מרכזי כיוון של משרד העבודה שמותאם תרבותית לצרכי החברה החרדית, ומאפשרת יציאה בטוחה לעולם הפרנסה מבלי לוותר על הזהות החרדית של הפונים.

אנו מזמינים את הציבור החרדי "לתפוס כיוון" - להשתמש במשאבים העומדים לרשותם ולהצטרף למעגל התעסוקה בדרך המתאימה להם."

רוצים לקבל כיוון לתעסוקה? לחצו כאן>>>
 

תעסוקה לחרדים מרכז כיוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}