ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
יותר מזל משכל

נולד כשהטיטניק טבעה: האיש המבוגר בעולם חגג יום הולדת ונתן עצות לחיים ארוכים

האיש המבוגר בעולם חוגג יום הולדת 112 בליברפול. ג'ון אלפרד טיניסווד נולד בשנה שבה טבעה הטיטאניק וחי את כהונתם של 24 ראשי ממשלות בריטניה. הוא לא הקפיד על דיאטה מיוחדת

נולד כשהטיטניק טבעה: האיש המבוגר בעולם חגג יום הולדת ונתן עצות לחיים ארוכים
יום הולדת צילום: FREEPIK

הגבר המבוגר ביותר בעולם חגג יום הולדת 112 בבית האבות שלו בליברפול.

ג'ון אלפרד טיניסווד, המתגורר בסאות'פורט, ציין כי חייו הארוכים הם "סתם מזל", ואמר שהוא לא הקפיד על דיאטה מיוחדת, למעט אכילת דגים וצ'יפס בכל יום שישי, מאכל מסורתי בריטי.

טיניסווד נולד בשנת 1912 - באותה שנה טבעה הטיטאניק לאחר שפגעה בקרחון בצפון האוקיינוס ​​האטלנטי ויותר מ-1,600 בני אדם נהרגו. הוא הפך לאדם החי המבוגר ביותר בעולם מוקדם יותר השנה, וירש את התואר מחואן ויסנטה פרז בן ה-114 מוונצואלה, שמת באפריל. טיניסווד כבר מחזיק בתואר האיש המבוגר ביותר בבריטניה, מאז 2020.

longeviquest.comג'ון אלפרד טיניסוודצילום: longeviquest.com

הוא היה נשוי 44 שנים לבלודוון עד מותה ב-1986. בתם, סוזן, נולדה ב-1943, וכיום הוא סבא רבא.

הוא עבד בתפקיד אדמיניסטרטיבי עבור הצבא הבריטי, הוא הגבר המבוגר ביותר ששרד בעולם ממלחמת העולם השנייה. מאוחר יותר עבד כרואה חשבון עבור חברות הגז והדלק הבריטיות Shell ו-BP, עד שפרש ב-1972.

טיניסווד חי כמעט ללא סיוע, הוא מנהל את חשבון הבנק שלו בעצמו, מתעדכן בחדשות ברדיו, וקם מהמיטה כל בוקר בעצמו.

הוא אמר: "או שאתה חי הרבה או שאתה חי קצת, אתה לא יכול לעשות הרבה בקשר לזה", אמר "אני לא מרגיש את הגיל הזה, אני לא מתרגש מזה. כנראה בגלל זה הגעתי לזה", הוסיף. "אני פשוט לוקח את זה כמו כל דבר אחר, למה חייתי כל כך הרבה זמן אין לי מושג בכלל. אני לא יכול לחשוב על סודות מיוחדים שיש לי. הייתי די פעיל בתור צעיר, הלכתי הרבה. אם זה היה קשור לזה, אני לא יודע. אבל בשבילי, אני לא שונה מאף אחד, לא שונה בכלל".

על חייו הארוכים, הוא הוסיף שאולי המפתח הוא לעשות הכל במתינות. "אני אוכל מה שהם נותנים לי וכך גם כל השאר. אין לי דיאטה מיוחדת", אמר.

"אם אתה שותה יותר מדי או שאתה אוכל יותר מדי או שאתה הולך יותר מדי, אם אתה עושה יותר מדי מכל דבר, אתה תסבול בסופו של דבר".

טיניסווד קיבל מדי שנה ברכה ליום הולדת מהמלכה המנוחה מאז מלאו לו 100 בשנת 2012. הוא האריך ימים בתקופת שלטונה, היא נולדה כמעט 14 שנים מאוחר יותר. הוא גם חי את כהונתם של 24 ראשי ממשלות בריטניה. הוא מתגורר כיום בבית אבות בסאות'פורט, ליברפול, אנגליה

כשנשאל כיצד ראה את העולם משתנה במהלך חייו, אמר: "העולם, בדרכו, תמיד משתנה. זה סוג של חוויה מתמשכת. זה משתפר קצת אבל עדיין לא כל כך. זה הולך בדרך הנכונה".

כשנשאל על עצה לדורות הבאים אמר: "תמיד תעשה את הטוב ביותר שאתה יכול, בין אם אתה לומד משהו ובין אם אתה מלמד מישהו. תן את כל מה שיש לך. אחרת לא כדאי להתעסק בזה".

האדם המבוגר ביותר אי פעם היה ג'ירומון קימורה מיפן, שמת ב-2013 בגיל 116 שנים ו-54 ימים.

 
ליברפול אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}