ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
כוננות גבוהה

דיווח: חיזבאללה נרתע לתקוף את גלילות, מתיחות בין בכירי הארגון

חיזבאללה שקל עד הרגע האחרון לירות טילים מדויקים לעבר גלילות - אך החליט שלא, מחשש שהדבר יביא לתגובה עצימה של ישראל. לפי הערכות בישראל, סיבה נוספת היא המתיחות בין שלושה בכירים בצמרת הארגון

דיווח: חיזבאללה נרתע לתקוף את גלילות, מתיחות בין בכירי הארגון
תקיפות בלבנון צילום: דובר צה"ל

פרטים נוספים על המתקפה המקדימה של צה״ל אתמול בדרום לבנון - ותכנית התקיפה של חיזבאללה: הארגון שקל עד הרגע האחרון לירות טילים מדויקים לעבר גלילות אך החליט שלא מחשש שהדבר יביא לתגובה עצימה של ישראל. לפי הערכות בישראל, סיבה נוספת היא המתיחות בין 3 בכירים בצמרת הארגון - אחראי גזרת דרום לבנון, ראש מנגנון המבצעים וראש מנגנון המודיעין.

הערכה בצה״ל כי חיזבאללה תכנן לשגר כ-500-600 רקטות לעבר הצפון, ועוד עשרות רבות של כטב״מים למרכז. בפועל הוא הצליח לשגר פחות מ-50% מהתכנון. בעוד שהיו מספר רקטות שפגעו באזור הצפון ובסמוך לבסיסי צה״ל, הכטב״מים יורטו או נפלו כולם לפני שהגיעו ליעדם.

הכי רחוק שהגיעו הכטב״מים: מול חופי הקריות-חיפה, הרחק מבסיס גלילות. עוד מעריכים בצה״ל כי חיזבאללה לא ניסה הפעם לשגר טילים מדויקים במתקפה, ואת היכולת הזו הוא עדיין שומר מבלי להשתמש בה. 

דורון קדוש דיווח בגל״צ כי בישראל מודים: לא ידענו באופן מדויק מה תכנית התקיפה של חיזבאללה ובאילו יעדים בדיוק הוא מתכנן לפגוע, ולכן יצאנו לתקיפה רחבה של אלפי משגרי רקטות - כדי לפגוע בכמה שיותר מהמשגרים הפוטנציאליים. גם שעת התקיפה הצפויה לא הייתה ידועה, אלא רק הייתה הערכה שהיא תקרה בשעות הבוקר. גם בשעה זו, גורמי המודיעין לא יודעים לסרטט במדויק את ההיקפים המלאים, היעדים המדויקים והתכניות המפורטות של תכנית התקיפה.

בצה״ל מרכזים כעת מאמץ מודיעיני על האפשרות למתקפה איראנית או חות׳ית. הערכה בישראל: האיראנים עדיין מתלבטים האם לתקוף. במערכת הביטחון מביעים שביעות רצון מכך שהאיראנים בחרו שלא לתקוף יחד עם חיזבאללה. גורם ביטחוני אומר: ״זה נראה שהם עדיין בהתלבטות״.

גורם ביטחוני בכיר אמר לגלי צה״ל: ״צריך לקחת את האירוע הזה בפרופורציות הנכונות. זו רק נקודה מבצעית אחת בדרך, זה אירוע מבצעי מוצלח, אבל האתגר בלבנון עוד רחוק מלהסתיים״.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל גלילות לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}