ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
העולם מתחמם

חם לכם? ליונדאי וקיה יש פתרון

החברה הקוריאנית הענקית מציגה שלוש טכנולוגיות חדשות להתמודדות עם חום וקור. הטכנולוגיות הוצגו במה שבקוריאה מכנים "יום טכנולוגיית החום"

חם לכם? ליונדאי וקיה יש פתרון
יונדאי מציגה שלוש טכנולוגיות חדשות לשיפור הבידוד מחום וחסכון בצריכת הזרם של דגמיה החשמליים צילום: יונדאי

הקיץ הזה לא עושה לאף אחד הנחות. אנחנו נכנסים לרכב וישר מפעילים את המזגן ומקווים שהוא יעשה עבודה טובה ומהירה. אבל בשנים האחרונות התווספו עוד גורמים שמקשים על המזג: הגגות השקופים לדוגמה מעלים בחלק מהמכוניות את הטמפרטורה בצורה ניכרת. העולם נהיה חם יותר ולרכבים קשה להתמודד וכיוצא בזאת.

בדיוק לשם כך יונדאי-קיה, החברה הקוריאנית הענקית שהיא בעלת הבית של יונדאי ושל קיה מציגה שלוש טכנולוגיות חדשות להתמודדות עם חום וקור. הטכנולוגיות האלה הוצגו במה שבקוריאה מכנים "יום טכנולוגיית החום", מה שמעיד שגם אצל הקוריאנים מדובר בבעיה שהולכת ונהיית יותר ויותר מוחשית. הטכנולוגיות של יונדאי קיה מבוססות על שלושה נדבכים חשובים שמיועדים, לפי היצרניות, לא רק לשפר את הנוחות של מי שיושב ברכב אלא גם לחסוך אנרגיה, כלומר אם מערכות הקירור והחימום של הרכב יתאמצו פחות לקרר את תא הנוסעים, הוא יהיה יותר חסכוני.

הטכנולוגיה הראשונה שהכי רלוונטית לנו במיוחד עכשיו בקיץ מכונה על ידי יונדאי קיה "ציפוי ננו קירור". מדובר בציפוי מיוחד לחלונות שגם חוסם קרינה אינפרה אדומה וגם מאפשר לחום בתוך הרכב להשתחרר. הציפוי מורכב משלוש שכבות שלכל אחת תפקיד שונה בסינון של קרינה וחום ויונדאי קיה אף ערכה ניסוי בו שני רכבים הועמדו זה לצד זה כשאחד מצויד בציפוי ואחד לא. הטמפרטורה בתוך הרכב ללא הציפוי הגיעה ל- 48.5 מעלות, טמפרטורה שאף אחד לא היה רוצה לשהות בה ברכב. ובמכונית השניה נמדדו 36 מעלות נוחות.

הטכנולוגיה השניה היא טכנולוגיית חימום וגם היא מיועדת לחיסכון באנרגיה. יונדאי קיה מכנה אותה "מערכת הקרנת חימום". זו מערכת שמקרינה חום בכיוון רגלי הנוסע ברכב. ואילו הטכנולוגיה השלישית היא גם טכנולוגיית חימום אשר מסירה לחות משמשת הרכב בחורף. המערכת מסוגלת להפשיר שמשה תוך חמש דקות בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות, מה שכנראה אומר שבישראל היא תהיה נחוצה רק בימים הקרים ביותר ובמקומות הרגישים.

 

 

קיה יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}