י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הביע הזדהות

נציג היהודים בפרלמנט האיראני ביקר במקום הקדוש ביותר לשיעים

לציון יום הריגת האיש החשוב לאיסלם השיעי, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, דר' הומיון שמח, עלה לקברו להתפלל, וגם כדי לסייע לעולים הרבים בטיפול רפואי. "במקדש עלי, אנשים ועולי רגל שמו לב שאינני מוסלמי, אך הם התייחסו אליי בכבוד" אמר

נציג היהודים בפרלמנט האיראני ביקר במקום הקדוש ביותר לשיעים
הומיון שמח בעיראק צילום: באדיבות המצלם

דר' הומיון שמח, מי שמכהן כנציג היהודים בפרלמנט האיראני, ביקר בעיר כרבלא בעיראק. העיר נחשבת לאחת הערים הקדושות החשובות לשיעים, בתחומה נמצאים קבריהם של האימאם חוסיין בן עלי, בנו של עלי בן אבי טאלב ונכדו של הנביא מוחמד, שנהרג בקרב כרבלא המופרסם באיסלם השיעי, ושל בני לווייתו שנהרגו עמו בקרב.

באדיבות המצלםהומיון שמחצילום: באדיבות המצלם

דר' הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, השתתף בטקסים בעיר, ואמר לתקשורת האיראנית כי "עולי הרגל במקדש שמו לב שאינני מוסלמי, אך הם התייחסו אליי בכבוד ולמרות החום והמספר הגדול של עולי הרגל, הם לא הראו שום סימני כעס, והשתתפתי בטקס הרוחני הזה באהבה".

דר' הומיון שמח רוקח במקצועו, אמר בראיון לתקשורת האיראנית, כי הוא מעריך את המאמצים של הסהר האדום "במתן שירותים רפואיים לעולי הרגל" ואמר: "לראשונה, יחד עם מספר חברים בוועדת הבריאות והרפואה שמפקחים על תהליך מתן השירות, השתתפתי בפעילות הסהר האדום בנג'ף וכרבלא".

עוד הוסיף: "ביום הראשון של 'הארבעין' התרשמתי מכמות האבלים הגדולה ומהתלהבותם והייתה אווירה רוחנית טובה מאוד". 'ארבעין' בערבית הוא מועד שיעי הנחוג ארבעים יום לאחר צום העשוראא השיעי, יום האבל על מותו של האימאם חוסיין בן עלי, נכדו של הנביא מוחמד. על פי האסלאם, יום הזיכרון הראשון לנפטר חל כעבור ארבעים יום ממועד המוות.

ביום הזה עולים השיעים לרגל לעיר כרבלא שבעיראק, השלישית בקדושתה לאסלאם השיעי. מאמינים שיעים רבים זוחלים ברחובות כרבלא או נופלים אפיים בהתקרבם לקבריהם של חוסיין ושל אחיו עבאס אבן עלי.

שמח הוסף: "במקדש עלי אנשים ועולי רגל שמו לב שאינני מוסלמי, אך הם התייחסו אליי בכבוד. למרות מזג האוויר החם ומספר הצליינים הרב, לא היה בהם כעס והם השתתפו בטקס באהבה".

בהתייחסו לביקורו במרכזים הרפואיים של הסהר האדום בנג'ף וכרבלא, אמר: "המרפאות היו מצוידות והצוות הרפואי והרופאים העניקו שירות לכל העולים לרגל ולא היו בעיות, ההכנה של הסהר האדום הייתה טובה מאוד והשירות הזה הוא חוויה טובה מאוד עבור קהילת הסהר האדום".

הומיון שמח עיראק שיעים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}